Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، بزرگترین پرده نمایش آیمکس جهان همزمان با پیش‌نمایش قسمت جدید از مجموعه جیمز باند با عنوان زمانی برای مردن نیست، از ۳۰ سپتامبر (پنجشنبه، ۸ مهر) در آلمان پذیرای تماشاچیان خواهد بود.

این پرده نمایش که در پردیس سینمایی تروم پلست یا کاخ رویایی (Traumaplast) در شهر لئونبرگ واقع شده بیش از ۲۲۶ کیلوگرم وزن دارد و با حدود ۲۱ متر طول و ۳۸ متر عرض از یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ بزرگتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرده آنقدر بزرگ است که برای رنگ کردن آن از یک بازوی رباتیک با طراحی خاص استفاده شد. سالنی که این پرده در آن قرار داده شده، یک سالن ۵۷۴ نفره مجهز به فناوری لیزری و فناوری صدای ۱۲ کاناله آیمکس است که دقت و طیف صدا را افزایش می‌دهد.

ریچ گلفوند (Rich Gelfond) مدیرعامل شرکت آیمکس در این باره گفت: پرده آیمکس جدید در پردیس تروم پلست مفهوم سینما را از نو تعریف می‌کند. ما یک تجربه فراموش نشدنی از تماشای فیلم خلق کرده‌ایم که سینمادوستان در آن می‌توانند روی بزرگترین پرده سینمایی جهان خود را در بزرگترین فیلم‌های گیشه پسند دنیا غرق کنند.

کری فوکوناگا کارگردان زمانی برای مردن نیست در ساخت این فیلم از دوربین‌های ۷۰/۱۵ میلی متری آیمکس استفاده کرده است، اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ فیلم‌های جیمز باند افتاد. بنابراین برخلاف فیلم‌هایی که بعدها به فرمت آیمکس تبدیل می‌شوند این فیلم به طور خاص برای این نوع سینما ساخته شده است.  

بزرگترین پرده آیمکس جهان هشتمین پرده آیمکس موجود در آلمان است. گیشه این نوع سینما در کشور آلمان در سالهای اخیر رشد محسوسی داشته و در سال ۲۰۱۹ به بیشترین مقدار خود رسید.    

آیمکس چیست؟

آیمکس نام یک شرکت کانادایی است که دوربین‌هایی با وضوح بالا، فرمت فیلم، پروژکتور و سینماهای مخصوص به خودش را طراحی و معرفی کرده است. از نام این شرکت معمولا برای اشاره به این فرمت خاص از فیلم‌ها و تجربه تماشای آنها نیز استفاده می‌شود. از اصلی ترین تفاوت‌های میان یک سینمای معمولی و سینمای آیمکس می‌توان به اندازه پرده و خود سالن اشاره کرد.

سینماهای آیمکس معمولا در پشت پرده از اسپیکر استفاده می‌کنند و بالاترین کیفیت تصویر را به نمایش می‌گذارند. پرده‌های نمایش آیمکس با ماده‌ای به نام وینیل با روکش رنگ نقره‌ای ساخته می‌شوند تا نور را انعکاس داده و صدا به راحتی در آنها جریان داشته باشد. از دیگر نقاط قابل توجه در سینماهای آیمکس قوسی است که در صفحه ایجاد می‌شود تا همه بینندگان فارغ از زاویه دیدشان به صحنه مسلط باشند.  

برچسب‌ها آلمان سالن سینما اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلمان سالن سینما اکران فیلم آلمان سالن سینما اکران فیلم بزرگترین پرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است

بخش‌هایی از مصاحبه جدید جیندر ماهال را می‌‌خوانید.

جیندر ماهال، ستاره هندوستانی دنیای کشتی کچ دیروز از کمپانی WWE اخراج شد. او به همین مناسبت مصاحبه‌ای با کریس فن ویلت ترتیب داد که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

طرفداری | جیندر ماهال که سابقه قهرمانی جهان کمپانی WWE را نیز در کارنامه دارد، درباره اهمیت کسب این عنوان گفت:

فوق العاده بود. تنوع نژادی و نمایندگی گروه خاصی از مردم بودن اهمیت زیادی دارد. دوران کودکی و نوجوانی من هیچکس مشابه من در تلویزیون نبود. هندوستان و جنوب آسیا جمعیت بسیار زیادی دارند و قهرمانی من برای همه لحظه‌ای بزرگ بود. هنوز هرجایی که بروم مردم از آن صحبت می‌‌کنند و احترام زیادی به خاطر انجامش برایم قائل هستند.

جیندر در پاسخ به این سوال که چه اندازه ملیت او در قهرمانی‌اش تاثیرگذار بود، گفت:

شنیدم که بعضی بر این باور هستند که تنها به خاطر هندی بودنم این کمربند به من داده شد. اما زمانی که اخراج شدم، مگر هندی نبودم؟ اگر در خودم تغییراتی اعمال نکرده بودم و ذهنیتم را تغییر نداده بودم و این را در عمل نشان نمی‌دادم هرگز قهرمان جهان WWE نمی‌شدم. چه زمانی که اخراج شدم، چه زمانی که در گروه 3MB بودم و چه زمانی که برای نخستین بار به WWE رفتم همیشه ملیتم با من بود. به لطف گرت کالی همیشه هندوستان بازاری بزرگ برای WWE بود.

این کشتی گیر 37 ساله در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد بزرگترین کشتی گیر تاریخ WWE گفت:

به نظر من رندی اورتون بزرگترین تاریخ است. به ثبات و ماندگاری او نگاه کنید، به توانایی‌های عملکردی او در رینگ و به کاراکترهای مختلف او نگاه کنید. او کارکتر محبوب خوبی است و کاراکتر منفورش حتی از محبوبش نیز بهتر است. به اعتقاد من رندی بهترین است و من چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.

قهرمان سابق جهان در پاسخ به سوالی درباره حواشی اخیر بین او و تونی خان پیش از بازی با سث رالینز گفت:

 اول درو مک اینتایر به من پیام داد و بعد چند پیام پشت سر هم دریافت کردم و با خودم گفتم باید توییتر را چک کنم و سپس توییت تونی خان را دیدم. تونی خان از تو ممنونم چرا که باعث شدی بازی من و سث رالینز جذاب‌تر شود. بعضی مردم فکر می‌کردند برای اینکه لج تو درآورده شود من پیروز آن دیدار خواهم بود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است