Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:32:51 GMT

«گردشگری اکو» باید نماد گردشگری منطقه شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۱۶۸۲

«گردشگری اکو» باید نماد گردشگری منطقه شود

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه فرهنگی اکو، سرور بختی همزمان با روز جهانی گردشگری در پیامی نوشت: روز جهانی گردشگری یادآور ارزش‌های بلندی است که در سال ۲۰۲۱ با طرح شعار گردشگری برای رشد فراگیر اعتبار و اهمیتی دو چندان یافته است.

رئیس موسسه فرهنگی اکو یادآور شد: منطقه اکو به عنوان یکی از کهن‌ترین حوزه‌های تمدنی معاصر، ظرفیت غیر قابل‌توصیفی از مزیت‌های گردشگری آیینی، فرهنگی، هنری، سلامت، ورزشی، غذا و طبیعت را در خود جای داده که اگر فقط یک یا چند عنوان از این مزیت‌ها در قالب برند گردشگری اکو  به خوبی تعریف شده و با ساختاری مشخص و متحد در مسیری صحیح و همسود، برای کشورهای عضو محقق شود، یکی از رویایی‌ترین بخش‌های گمشده هویت شرقی را پیش چشمان تمام ملت‌های منطقه و جهان به نمایش خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تبدیل گردشگری اکو به نماد گردشگری منطقه نه تنها بهترین مسیر به هم رسیدن مجدد ملت‌های منطقه به یکدیگر خواهد بود، بلکه رشد فراگیر اقتصاد فرهنگ را هم در تمامی کشورهای عضو اکو تضمین خواهد کرد.

رئیس موسسه فرهنگی اکو افزود: انتخاب پایتخت‌های گردشگری اکو در سال‌های گذشته یکی از بهترین فرصت‌های تحقق گردشگری اکو برای رشد فرآگیر تمامی کشورهای عضو بوده که به‌رغم تمامی زحمات قابل تقدیر انجام شده، تاکنون به جایگاه اصلی خود دست نیافته است که انتظار می رود در آینده نزدیک با همکاری و باور جمعی به گفتمان گردشگری اکو بتوانیم یکی از زیباترین نمادهای گردشگری جهان را در این حوزه تمدنی دیرین به نمایش درآوریم و به عنوان احیاگران هویت شرقی به وظیفه تاریخی خود عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNTWO) سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان ذکر شده است.

سازمان جهانی گردشگری شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است. در بخشی از پیام سازمان جهانی گردشگری درباره این روز آمده: این فرصتی است تا فراتر از آمار به گردشگری نگاه کنیم و تصدیق کنیم که در پشت هر آمار و ارقامی، یک شخص قرار  دارد.

سازمان جهانی گردشگری از کشورهای عضو خود و همچنین سازمان ملل متحد، مشاغل و افراد مختلف دعوت کرده تا این قابلیت منحصر به فرد صنعت گردشگری را جشن بگیرند که بر اساس آن هیچ‌کس پس از شروع دوباره گردشگری و نگاه به آینده، عقب نخواهد ماند.

برچسب‌ها موسسه فرهنگی اکو سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه فرهنگی اکو سازمان ملل متحد موسسه فرهنگی اکو سازمان ملل متحد سازمان جهانی گردشگری روز جهانی گردشگری موسسه فرهنگی اکو گردشگری اکو کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟

ایسنا/خراسان رضوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آسیا بیشترین آسیب را از آب‌وهوا و بلایای آب‌وهوایی در سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد اعلام کرد که آسیا در سال ۲۰۲۳ آسیب‌دیده‌ترین منطقه جهان از نظر آب‌وهوا و مخاطرات آب‌وهوایی بوده است که سیل و طوفان عامل اصلی تلفات و خسارات اقتصادی آن محسوب می‌شود.

دمای جهانی در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و آژانس آب‌وهوای سازمان ملل‌ متحد اعلام کرد آسیا با سرعتی ویژه در حال گرم شدن است.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که تاثیر امواج گرما در آسیا در حال شدیدتر شدن است و ذوب یخچال‌های طبیعی امنیت آبی منطقه را در آینده تهدید می‌کند.

آسیا سریعتر از میانگین جهانی گرم می‌شود و دما در سال گذشته نزدیک به ۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۰ است.

سلست سائولو، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی در بیانیه‌ای گفت نتیجه‌گیری گزارش، نگران‌کننده است. بسیاری از کشورهای منطقه در سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال ثبت شده خود را همراه با رگبار شرایط شدید، از خشکسالی و موج گرما گرفته تا سیل و طوفان، تجربه کردند.

تغییرات اقلیمی، فراوانی و شدت چنین رویدادهایی را تشدید کرد و بر جوامع، اقتصادها و مهم‌تر از همه بر زندگی انسان‌ها و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم تأثیر گذاشت.

گزارش وضعیت آب‌وهوا در آسیا در سال ۲۰۲۳ بر سرعت شتاب شاخص‌های کلیدی تغییرات آب‌وهوایی مانند دمای سطح، عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی و افزایش سطح دریا تاکید کرد و گفت که آنها پیامدهای جدی برای جوامع، اقتصادها و اکوسیستم‌های منطقه خواهند داشت.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که آسیا از نظر آب‌وهوا و مخاطرات مرتبط با آب در سال ۲۰۲۳ بیشترین بلایا را در جهان داشت.

میانگین سالانه دمای نزدیک به سطح آسیا در سال ۲۰۲۳ با ۰.۹۱ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۹۱ تا۲۰۲۰ و ۱.۸۷ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۶۱ تا۱۹۹۰، دومین رکورد بالای ثبت شده بود.

میانگین دمای بسیار بالایی از سیبری غربی تا آسیای مرکزی و از شرق چین تا ژاپن ثبت شده است و ژاپن، گرم‌ترین تابستان خود را در گذشته داشته است. در مورد بارندگی، هیمالیا و رشته کوه هندوکش در پاکستان و افغانستان کمتر از حد نرمال را ثبت کردند.

دمای سطح دریا در سال ۲۰۲۳ در شمال غربی اقیانوس آرام بالاترین رکورد ثبت شده، بوده است.

سال گذشته، ۷۹ فاجعه مرتبط با خطرات آب‌وهوایی مرتبط با آب در آسیا گزارش شد. از این تعداد، بیش از ۸۰ درصد سیل و طوفان بوده که بیش از ۲۰۰۰ کشته داسته است و ۹ میلیون نفر مستقیماً متاثر شده‌اند.

هنگ‌کنگ در هفتم سپتامبر ۱۵۸.۱ میلی‌متر بارندگی را در یک ساعت ثبت کرد که بالاترین میزان بارندگی از زمان شروع رکورد در سال ۱۸۸۴ در نتیجه طوفان بود.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که نیاز فوری به خدمات ملی آب‌وهوا در سراسر منطقه برای بهبود اطلاعات مناسب برای مقاماتی که روی کاهش خطرات بلایا کار می‌کنند وجود دارد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق با آب‌وهوای در حال تحول نه تنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت اساسی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد