Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:00:55 GMT

واشنگتن ترکیه را تهدید به تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۱۷۹۵

واشنگتن ترکیه را تهدید به تحریم کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این هشدار در آستانه نشست مهمی بین رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه در شهر سوچی در روز چهارشنبه مطرح شده است.

ترکیه و روسیه در آستانه خرید احتمالی دومین سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ درباره انتقال فناوری و تولیدات داخلی، مذاکره کرده اند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز بار دیگر هشدار داد که ترکیه در صورتی که به تصمیم خود برای خرید دومین موشک اس ۴۰۰ ادامه دهد با تحریم مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکساندر میخایف مدیر شرکت دولتی صادرکننده سلاح روسیه موسوم به «روسوبورون اکسپورت» (Rosoboronexport) در ماه آگوست (مرداد) اعلام کرد که ترکیه در مراحل نهایی مذاکره درباره این توافق تسلیحاتی است. اردوغان هفته گذشته در مصاحبه با  شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت که تصمیم خود را برای خرید سامانه های موشکی اس ۴۰۰ از روسیه گرفته است.

این در حالیست که رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به این وعده آنکارا، هشدار داده که ما در قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها) به روشنی بیان کرده این که  تحریم ها به لحاظ قانونی «علیه هر گونه معامله تجاری با ارتش روسیه یا بخش های اطلاعاتی این کشور» اعمال می شوند.

وی در توئیتر نوشت: هر گونه خرید تسلیحاتی ترکیه از روسیه به معنای این خواهد بود که تحریم های جدیدی در راه هستند.

برچسب‌ها روسیه تحریم ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تحریم ایالات متحده آمریکا روسیه تحریم ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است