Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه تصویر شهر، همزمان با اربعین حسینی دو نمایشگاه عکس «تکیه ها، هیأت‌ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی» و «رهروان تربت پاک» توسط مؤسسه تصویر شهر- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری موزه عکسخانه شهر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گالری پردیس ملت برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمایشگاه «تکیه ها، هیأت‌ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی» نگاره‌های این مجموعه، بازنمایی صورت‌هایی از سرگذشت فراز باشکوه اولین تماشاخانه ایرانی است که خاطرات مضبوطی را از جریان گذرای عصر قاجار تا پهلوی بازگو می‌کند. هر نگاره به جا مانده از تکیه دولت، روایتی است رمزآلود و شگفت‌انگیز از تاریخ به عنوان بستر جریان، تعزیه به عنوان مظروف و معماری به عنوان ظرف که زمینه‌ساز و شاهد اتفاقاتی بوده و نقش به‌سزایی در تحولات معاصر ایران داشته‌اند.

نمایشگاه «رهروان پاک» نیز که بخشی از آثار برگزیده چهار دوره جشنواره جهانی اربعین است به راهپیمایی عظیم میلیون‌ها عاشق حضرت سیدالشهدا (ع) در اربعین حسینی که بدون شک یکی از عظیم‌ترین حوادث تاریخ معاصر جهان است می‌پردازد و همچنین جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین (ع)، برگزاری مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان و صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین در جای جای جهان را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه‌های یاد شده از روز یکشنبه ۴ مهر در گالری پردیس ملت برپا شده است و تا روز جمعه ۲۳ مهر ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه به غیر از ایام تعطیلات رسمی سینماها از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

کد خبر 5315353

منبع: مهر

کلیدواژه: عکاسی اربعین حسینی موزه عکسخانه شهر حسینیه مهر پردیس ملت اربعین 1400 اربعین حسینی تئاتر ایران فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان حسینیه مهر هفته دفاع مقدس محمد مهدی اسماعیلی فیلم سینمایی دفاع مقدس برنامه تلویزیونی حوزه هنری سینمای مستند ویروس کرونا گالری پردیس ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 

نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس متوسطه استان قزوین به منظورمعرفی توانمندی‌های مدارس استان در راستای شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در سرای سعدالسلطنه برپا شده است.

ترویج فرهنگ اقتصادی و استفاده حداکثری ازظرفیت دانش آموزان، هنر جویان، نخبگان، کارآفرینان و ارتباط موثر با مراکز دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی، آموزش همراه با تولید، هدایت تحصیلی، معرفی رشته‌ها و مشاغل استان، رویداد کسب و کار و کارآفرینی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا یازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی