Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرکدام از انواع تخت ها دارای خصوصیات ویژه ای می باشد که بنا به نوع کارایی وکاربردی که برای هر بیمار دارد در قسمت های مختلف بیمارستان و یا با اجاره تخت بیمارستانی در منازل برای نگه داری از بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

شکن در تخت بیمارستانی

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که یک تخت بیمارستانی با یک تخت معمولی دارد، قابلیت تنظیم ارتفاع آن می باشد که به طور معمول به شکل دوشکن و یا سه شکن طراحی گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این امر، آن است که بسته به درد و ناراحتی که شخص بیمار در قسمت های مختلف بدن احساس می نماید ممکن است قادر به حرکت و جابه جایی نباشد؛ از این رو برای راحتی بیشتر و به کمک اجاره تخت بیمارستانی تهران دو یا سه شکن می تواند به آسانی  تغییر وضعیت دهد.

لازم به ذکر است که تغییر وضعیت تخت به کمک یک ریموت و موتور برقی صورت می گیرد که از مزایای مهم اجاره تخت بیمارستانی برقی به حساب می آید.

ریل های محافظ

از دیگر تفاوت های مهم تخت بیمارستانی با تخت معمولی، ریل محافظ می باشد که در این تخت ها برای جلوگیری از سقوط بیمار از روی تخت تعبیه شده است.

نکته ی قابل توجه این است که به دلیل جا به جایی آسان این ریل ها، با پایین آمدن شخص و یا رفتن روی تخت به آسانی جمع شده و سبب راحتی بیمار می گردد.

بنابراین برای افزایش ایمنی بیمار به دلیل طراحی این حفاظ ها، اجاره تخت بیمارستانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

قابلیت نصب وسایل درمانی

تخت بیمارستانی برخلاف تخت های معمولی این قابلیت مهم را دارد که می توان سرم، کپسول اکسیژن و سایر وسایل مورد نیاز برای درمان بیمار را روی آن نصب نمود.

راحتی بیمار

یکی از نکات بسیار مهم که در بهبودی سریع تر بیمار نقش بسزایی دارد، احساس آرامش و راحتی وی می باشد که اجاره تخت بیمارستانی در منزل کمک زیادی در این زمینه می کند.

با طولانی شدن بیماری فرد، تخت های معمولی گزینه ی مناسبی برای نگه داری ومراقبت از آن ها نیست.

آشنایی با بهترین ویژگی های تخت های بیمارستانی

حال که تفاوت های مهم تخت بیمارستانی با تخت معمولی را دانستید، بد نیست با ویژگی های مهم آن بیشترآشنا شوید تا برای اجاره تخت بیمارستانی،  اطلاعات جامعی در این زمینه داشته باشید.

به طور کلی یک تخت بیمارستانی ایده آل، تختی است که آسایش و راحتی هر چه بیشتر بیمار را فراهم نماید.

شاید با شنیدن نام تخت بیمارستانی این تصور در ذهن شما به وجود بیاید که این تخت مخصوص بیمارستان می باشد.اما این طور نیست و در واقع به گونه ای طراحی شده که بیماران و به خصوص کسانی که مبتلا به بیماری های طولانی تر و نیازمند مراقبت بیشتر هستند حتی درمنزل نیزمی توانند ازآن بهره ببرند.

دو خصوصیت مهم تخت بیمارستانی

-به دلیل قابلیت تنظیم بخش بالاتنه تخت، بیمار به راحتی می تواند از حالت خوابیده به حالت نشسته تغییر وضعیت دهد که این امر مانع فشار روی بدن او می گردد.

-قرارگرفتن بد ساید در دو سمت تخت، مانند یک کمکی عمل می نماید و به افراد نا توان و سالمند در نشستن و خوابیدن روی تخت کمک می کند و همچنین مانع افتادن آن ها از روی تخت می گردد.

انواع تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی در انواع مختلفی در بازارعرضه شده است که به طور کلی در سه دسته ی زیر قرار می گیرند:

1-دستی

2-نیمه برقی (نیمه الکترونیکی)

 3-تمام الکترونیکی

فرایند عملکرد دستگاه های اکسیژن ساز

در ابتدا دستگاه های اکسیژن ساز بسیار سنگین و بلند و همین طور غیر قابل جمل بودند که در اوایل سال 2000، دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل تولید شدند. این دستگاه ها توانایی این را داشتند که به بیمارانی که در خانه نیستند نیز کمک کنند.

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل مزایای ویژه ای نسبت به سیستم مخزن های اکسیژن تحت فشار دارد. اما با وجود مزایای زیاد یک عیب قابل توجه دارد که آن هم این است که مقدار زمانی که به پریز برق متصل نمی باشد و بایستی با باتری کار کند، به اندازه مدت زمان مخازن اکسیژن نمی باشد. در زمان خرید یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز حتما به این نکات توجه کنید.

نکته دیگری که درباره دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل وجود دارد این است که در این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه ها ی اکسیژن ساز و مزخن های اکسیژن تحت فشار، خطر احتراق وجود دارد. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از آن، استعمال دخانیات ممنوع می باشد و این دستگاه باید در محیط های خشک و خنک نگهداری شود و همین طور از مواد قابل اشتعال و منابع گرما دور باشد. بنابراین بعد از خرید یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز خانگی این نکات را رعایت کنید.

بهتر است بدانید که تمامی دستگاه های اکسیژن ساز از یک فرایند شناخته شده که تحت عنوان "جذب نوسان  فشار" می باشند، استتفاده می کنند. همه ی گاز ها به شکل سطحی و یا به صفحه های جامد تحت فشاری خاص جذب می شوند، اما توجه داشته باشید که مقدار جذب برای صفحات گوناگون به وسیله تنظیمات فشاری برای انواع گاز ها متفاوت است.

به شکل ویژه، دستگاه های اکسیژن ساز دارای مواد معدنی زئولیت می باشند که نیتروژن را با درصد بالاتری نسبت به اکسیژن جذب می کند. زمانی که دستگاه در معرض هوا قرار گیرد، مواد معدنی زئولیت، نیتروژن موجود را سریع جذب می کنند و آن را در بر میگیرند. این نیتروژن می تواند در زمان تنفس برای انسان ها مضر باشد. همین طور در این دستگاه ها جزعی تحت عنوان غربال مولکولی وجود دارد که وظیفه اش این است که هوا با اکسیژن خالص را وارد دستگاه کند و دستگاه نیز این اکسیژن خالص را به کاربر برساند.

بهتر است بدانید که دستگاه های اکسیژن ساز برای تولید اکسیژن خالص طراحی و ساخته شده اند که اغلب درصد خاص بودن آن چیزی بین 87 الی 96 درصد می باشند. بنابراین اگر بیماری دارید که نیاز به اکسیژن دارد، حتما برای خرید و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز اقدام کنید.

مراحل انجام کار دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه های اکسیژن ساز به وسیله 4 فرایند کار می کنند. این چهار فرایند عبارتند از:

اولین مرحله این است که بهترین دستگاه اکسیژن ساز در معرض هوا قرار میگیرد.

در دومین مرحله دستگاه اکسیژن ساز هوا را میگیرد و فشروده می کند؛ توجه کنید این دستگاه ها به یک مکانیزم خنک کننده به منظور جلوگیری از گرمای زیاد مجهز می باشند.

در سومین مرحله مواد معدنی زئولیت، نیتروژن را جذب می کنند و آن را در بر میگیرند، در صورتی که در آخر اکسیژن از بخش غربال مولوکولی عبور می کند.

در آخرین مرحله اکسیژن خالص و تصفیه شده به وسیله لوله بینی یا ماسک به کاربر منتقل می شود.

   

یکی دیگر از نکاتی که درباره این دستگاه ها وجود دارد این است که کاربران می توانند به وسیله رابط درونی، مقدار جریان هوا را تنظیم کنند. اغلب دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل این امکان را دارند تا اکسیژن را با سرعت دو یا سه لیتر در دقیقه تحت تنظیم جریان مداوم هدایت کنند. بهتر است قبل از خرید یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز این نکات را بدانید و به آنها توجه کنید.

کد خبر 1559001

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دستگاه های اکسیژن ساز مهم تخت بیمارستانی تخت بیمارستانی دستگاه ها ی اکسیژن ساز اکسیژن خالص تخت معمولی روی تخت تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خطرناک قلیان اکسیژن؛ از آسیب مغزی تا سرخوشی

اخیراً پیرو گزارشی درباره ماجرای استفاده از قلیان اکسیژن در کافی‌شاپ‌ها و تأیید این دستگاه از سوی وزارت بهداشت در قالب یک مطالعه بالینی، ابهامات زیادی درباره عوارض این قلیان و مخاطراتی که ممکن است در پی داشته باشد در اذهان عمومی و رسانه‌ها ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم، آن‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرده، در این قلیان که استفاده از آن در ۱۰ استان کشور با مجوز وزارت بهداشت در حال ارزیابی است؛ از ترکیب اکسیژن با گاز N۲O (اکسید نیتروژن) استفاده می‌شود که به گاز خنده نیز شهرت دارد. اگرچه وزارت بهداشت به استناد مطالعات بالینی انجام شده این گاز را بی‌خطر و میزان ترکیب گاز‌های موجود در آن را استاندارد می‌داند، اما مقالات خارجی که در مقیاس‌های بزرگتر انجام شده‌اند تأکید دارند که این گاز که در اروپا به وسیله انواعی از بالن در مهمانی‌ها استنشاق می‌شود می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی سلامتی افراد به جای بگذارد.

در گزارشی که در سال ۲۰۲۲ براساس نتایج یک پژوهش در اروپا منتشر شده آمده است که آژانس نظارت بر مواد مخدر اتحادیه اروپا در مطالعه‌ای اعلام کرده است که استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن، که به "گاز خنده" نیز معروف است، در اروپا در بین جوانان رو به افزایش است و تعداد نگران کننده‌ای از مسمومیت‌ها را ایجاد می‌کند.

براساس این گزارش، محبوبیت روزافزون این ماده که باعث احساس سرخوشی، آرامش و جدایی از واقعیت می‌شود، ناشی از در دسترس بودن گسترده آن بدون نسخه، قیمت پایین و سهولت استفاده از این گاز است؛ همچنین شیوع استفاده از این گاز خنده‌آور، ناشی از این تصور نادرست است که این گاز بی‌خطر است.

گاز اکسید نیتروژن دارای طیف گسترده‌ای از کاربرد‌های پزشکی، صنعتی و تجاری است، اما استنشاق مستقیم آن توسط افراد می‌تواند باعث سوختگی شدید با سرما، آسیب به ریه و آسیب به مغز و نخاع شود.

در دانمارک، موارد مسمومیت با اکسید نیتروژن از ۱۶ مورد در سال ۲۰۱۵ به ۷۳ مورد در سال گذشته افزایش یافته است، در فرانسه موارد از ۱۰ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۱۳۴ مورد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است و هلند نیز ۱۴۴ مورد در سال ۲۰۲۰ داشته است.

همچنین در این کشور افزایش شدید تصادفات رانندگی به دلیل مصرف بالن‌های مهمانی حاوی نیتروزاکسید را گزارش کرد‌ه‌اند.

آژانس نظارت بر مواد مخدر اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده که در بریتانیا، اکسید نیتروژن دومین ماده (دراگ) شایع در بین جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله پس از کانابیس (گیاه شاهدانه) است.

دیگر خبرها

  • عوارض خطرناک قلیان اکسیژن؛ از آسیب مغزی تا سرخوشی
  • عوارض خطرناک گاز خنده قلیان اکسیژن
  • عوارض خطرناک گاز خنده قلیان اکسیژن؛ از آسیب مغزی تا سرخوشی
  • مهم ترین تفاوت های پیچ خشکه و معمولی
  • اهداء ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر سلماس
  • هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان در دست ساخت است
  • آسیب مغزی و فلج جوان انگلیسی در پی مصرف گاز خنده
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن