Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابریل اتال» سخنگوی دولت فرانسه گفت که کشورش تصمیم دارد تعداد روادیدها برای شهروندان الجزائر و مغرب را به نصف و برای اتباع تونسی را به ۳۰ درصد کاهش دهد.

وی گفت که علت این تصمیم پاریس، مخالفت دولت‌های این کشورها برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی این کشورها از فرانسه به کشورشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتال تصریح کرد که دستگاه قضایی فرانسه در فاصله بین ژانویه تا جولای حکم بازگرداندن ۷۷۳۱ تبعه الجزائر به کشورشان را صادر کرد که از این تعداد تنها ۲۲ نفر از آن‌ها به کشورشان بازگشتند و این امر نشان می‌دهد الجزائر از صدور مجوزهای کنسولی برای بازگشت این شهروندان به کشورشان خودداری می کند و همین امر باعث شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به بررسی این وضعیت و کاهش تعداد روادیدهای صادره روی آورد.

سخنگوی دولت فرانسه همچنین گفت که ماکرون پس از بررسی برخی قوانین، برنامه‌های درسی و ارائه برنامه‌های توسعه‌ای، تصمیم گرفت که تعداد روادیدهای صادره برای الجزائر و مغرب به نصف و برای اتباع تونسی به ۳۰ درصد کاهش یابد و این تصمیم از چند ماه پیش به صورت محرمانه اتخاذ شده است.

به گفته وی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ از میان ۹۶ هزار تقاضای روادید برای ۶۳ هزار مورد روادید صادر شد که این رقم در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و برای بیش از دو سوم درخواست‌ها روادید صادر شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: الجزائر روادید اتباع آفریقایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران