Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:07:23 GMT

مناطق حاشیه‌ای ابهر و مشکل مسکن

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۲۲۳۲

مناطق حاشیه‌ای ابهر و مشکل مسکن

ایسنا/زنجان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابهر گفت: با توجه به مشکلات مسکن در مناطق حاشیه‌ای شهر، تمرکززدایی از اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهر است.

مهرداد ملک‌محمدی ظهر امروز (۶ مهرماه) در جلسه با شورای اسلامی شهر ابهر، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مولود انقلاب بوده و با دستور امام راحل در راستای حمایت از اقشار محروم جامعه و برای تهیه مسکن و ایجاد امکانات و ارائه خدمات در راستای زدودن چهره فقر از روستاها تشکیل شد، اظهار کرد: این نهاد در چهار حوزه عمرانی، عمران روستایی، معاونت بازسازی و بهسازی و حوزه مسکن شهری و شرکت‌های تابعه مشغول انجام وظیفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود امکانات و تجهیزات و ادوات سنگین خودرویی متعلق به بنیاد در مرکز استان که فرصت مساعدی در راستای تعامل و استفاده از این توانمندی‌ها برای خدمت به شهروندان ابهری در راستای ساخت و ساز و توسعه شهری فراهم آورده است، گفت: تفکر حاکم بر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابهر، تمرکززدایی و توجه به همه نواحی برای ساخت مسکن است.

این مسئول با یادآوری اینکه برای تولید مسکن در هر ناحیه و منطقه‌ شهر که از شرایط لازم برخوردار  باشد، آماده ارائه خدمت هستیم، تاکید کرد: تولید مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و تحقق این موضوع نیز در سایه تعامل و همکاری با شورا و شهرداری امکان‌پذیر است.

در ادامه این جلسه، عضو شورای اسلامی شهر ابهر نیز با اشاره به اینکه باید ساخت و ساز مسکن توسط بنیاد مسکن و با هدف تمرکززدایی باشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه مناطق حاشیه‌ای شهر بیشتر با مشکلات مسکن مواجه هستند و محرومان در یک نقطه شهر ساکن نیستند، باید با یک نگاه تمرکززدایی نسبت به این مهم توجه ویژه داشت.

روح‌الله دودانگه با تاکید بر اینکه برای تدوین سند زمین‌های قولنامه‌ای ابهر باید یک تدبیر و همکاری لازم اندیشیده شود تا بتوان به مشکلات مردم در این حوزه فائق آمد، ادامه داد: لازم است که بنیاد مسکن برای کاهش مشکل مسکن روستایی با فراهم کردن زمین‌های مناسب در حاشیه شهر نسبت به احداث مسکن برای آن‌ها اقدام کند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر ابهر نیز در ادامه این‌ جلسه با بیان اینکه چالش‌ها، معضلات و آسیب‌های اجتماعی در نواحی مختلف شهر محسوس و ملموس است و برای کاستن از این مشکلات باید همه مسئولان در یک مسیر مشترک قرار گرفته و گام بردارند، اظهار کرد: احداث مسکن برای محرومان که با کمبود یا نبود مسکن مواجه هستند، یکی از راهکارهای مناسب برای کاستن از این معضلات است.

معصومه الله‌وردی، توجه به نیازهای قشر محروم جامعه را هدفی متعالی عنوان و با اشاره به برخی محدودیت‌های قانونی برای شورا و شهرداری در ورود به برخی موارد که خارج از حیطه وظایف این نهاد است، خاطرنشان کرد: برخی از این قوانین، ارائه خدمت به شهروندان را برای ما محدود می‌کند اما علی‌رغم این موضوع با همه توان در راستای خدمت به مردم در کنار مسئولان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان ساخت مسکن بنیاد مسکن حاشیه شهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان اصفهان گفت: بنیاد علوی امسال در سه محور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها، در حوزه سلامت و درمان و ارتقای عدالت آموزشی و تمرکز بر رشد دانش آموزان موفق در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
محمد رضایی افزود: در راستای شناسایی محرومیت و نیاز‌های مناطق مختلف استان اصفهان بیش از هزار داوطلب در سطح کشور و ۱۰۰ داوطلب در استان اصفهان برای همکاری و تسهیل گری ثبت نام کرده اند.
وی گفت: برای جذب تسهیلگران بنیاد علوی در استان اصفهان در دو مرحله آزمون و مصاحبه روانشناسی و استعدادیابی انجام شد که ۵۰ تسهیلگر برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد