Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدارس اردبیل نواخته شد.

در این مراسم که ۶ مهرماه در مدرسه شهید جعفر حجازی اردبیل برگزار شد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل عرصه تعلیم و تربیت را در کنار عرصه ایثار، جهاد و شهادت دو بال عزت و عظمت امت اسلامی یاد کرد و گفت: تربیت‌یافتگان مکتب حسینی و علوی در عصر حاضر با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل افتخاری عظیم خلق کردند که در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر شاهی اظهار کرد: در خلقت خداوند متعال بشر به عنوان اشرف مخلوقات در مسیر رشد و تعالی خود به تعلیم و تربیت به عنوان واجب عینی نیاز دارد که در تکامل این مسیر باید با مفاهیم و مبانی ارزشی نیز آشنایی پیدا کند.

وی ذات پاک فطری انسان را آمیخته با مبانی ارزشی و آرمانی توصیف کرد و افزود: بر همین اساس تربیت‌یافتگان مکتب حسینی در هشت سال دفاع مقدس با خرد و هوشمندی تمام افتخاراتی بس عظیم برای این کشور خلق کردند و امروز بر دانش‌آموزان و نسل آینده واجب است که در کنار تحصیل علم و تهذیب نفس، با مکتب این شهدا آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در این مراسم جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز به ۱۰۰ توطئه و دسیسه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی اشاره کرد و ادامه داد: جنگ نابرابری که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران رقم خورد، یکی از این توطئه‌ها بود که قصد برچیده شدن نظام الهی و ارزشی را داشتند.

الله شکر عبدی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام، ایران اسلامی در سنگر علم، پیشرفت‌ها و فناوری‌های جدید جز کشورهای افتخارآفرین است به طوری که جایگاه ممتاز علمی ایران همواره مورد طمع دشمنان قرار گرفته است.

وی به جنگ نرم و پیچیده دشمنان علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: قطعا در این مرحله نیز مردم ایران با سرافرازی پیروز خواهند شد تا کید دشمنان به خودشان بازگردد.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز خاطر نشان کرد: جهاد علمی که امروز در فضای مدرسه اتفاق می‌افتد کمتر از جهاد و شهادت نیست.

احمد ناصری اضافه کرد: در کنار مبانی آموزشی، آنچه که در تربیت نسل آینده بسیار مهم به نظر می‌رسد طرح مباحث هشت سال دفاع مقدس و افتخارات رزمندگان است که قطعا نسل آینده آن را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های تربیتی و رشد و تعالی خود قرار خواهند داد.

خلبان جانباز هشت سال دفاع مقدس نیز به تاریخ ۱۵۰ ساله این کشور در جنگ‌ها و حملات مختلف اشاره کرد و افزود: در دوره قاجار و پهلوی اول و دوم بخش عظیمی از خاک این کشور از دست رفت اما در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم یک وجب از خاک ایران به دست استکبار جهانی بیفتد.

میر حمید موسوی در ادامه بیان کرد: ملت همیشه قهرمان ایران همواره با حضور در صحنه‌های مختلف مدافع انقلاب اسلامی بوده تا با رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری در شرایط کنونی بتوانیم تمام توطئه‌های دشمن را از جنگ سخت گرفته تا نرم دفع کنیم.

وی توان نظامی جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: ما امروز قادر هستیم سه هزار کیلومتر برد موشکی و هفت هزار کیلومتر حرکت پهپادهایمان را به رخ دنیا بکشیم تا همه بدانند که ایران اسلامی امروز بعد از گذشت ۴۲ سال آب‌دیده‌تر و توانمندتر شده است.

در این مراسم ضمن قرائت پیام مشترک سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سرود، مقاله‌خوانی و دیکلمه‌خوانی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنگ ایثار و مقاومت آموزش و پرورش هفته دفاع مقدس استانی علمی و آموزشی هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل از هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد محمدی‌خلفلو عصر شنبه در جریان بازدید نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی از مدرسه دارالفنون در اردبیل، اظهار داشت: این مدرسه در فضای به مساحت 10 هزار متر مربع و شامل 30 کلاس درس اعم از سالن آمفی‌تئاتر و سالن‌های مجزای ورزشی و آموزشی با ظرفیت 250 نفر به بهره‌برداری رسیده و امکان راه‌اندازی این واحد آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده با همت آموزش و پرورش فراهم می آید.

وی تصریح کرد: یکی از بانک‌های عامل کشور در قالب مسئولیت اجتماعی اقدام به ساخت این مجموعه آموزشی کرده که هم در قسمت دختران و هم پسران امکان تحصیل برای دانش‌آموزان استان در این فضای آموزشی استاندارد و با کیفیت فراهم می‌آید.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: بهمن ماه سال 1401 کلنگ‌زنی این پروژه را شاهد بودیم و عملیات اجرایی این پروژه به سرعت انجام شده و حتی قبل از موعد مقرر آماده افتتاح است.

محمدی‌خلفلو افزود: در مجموع برای احداث مدرسه دارالفنون اردبیل 250 میلیارد تومان هزینه شده که امیدواریم با تحویل این فضای آموزشی بتوانیم در خدمت دانش‌آموزان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در مناسبت‌های مختلف بیش از 45 واحد آموزشی را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم و امسال نیز مصمم هستیم تا مابقی واحدهای آموزشی نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل اضافه کرد: در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولتی، از توان خیران نیز بهره می‌بریم تا بتوانیم واحدهای آموزشی نیمه تمام را به سرعت تکمیل و امکان بهره‌برداری از این مجموعه‌ها را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

محمدی‌خلفلو بیان کرد: تحویل 217 کلاس درس در سال گذشته سند افتخار برای نوسازی مدارس است و برنامه‌ریزی‌ها برای احداث 2 هزار کلاس درس نیز در سال‌های پیش رو هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم امسال با تلاش مضاعف بتوانیم تا مهرماه پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و آماده افتتاح کنیم.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد