Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:36:59 GMT

سیستم اعلام و اطفاء حریق چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۲۴۵۱

سیستم اعلام و اطفاء حریق چیست؟

با شروع و توسعه ساخت و ساز در شهرهای بزرگ کشور، کارشناسان محترم سازمان ایمنی و آتش‏نشانی و شهرداری... - اخبار بازار -

با شروع و توسعه ساخت و ساز در شهرهای بزرگ کشور، کارشناسان محترم سازمان ایمنی و آتش‏نشانی و شهرداری، با رویکرد ایمن‏ سازی در مقابل حریق اقدام به ایجاد الزام قانونی برای بکارگیری تجهیزات اعلام و اطفای حریق و سیستم اعلام و اطفاء حریق  کرده‏ اند که گامی مثبت و ارزنده در جهت گسترش فرهنگ ایمنی و رسیدن به جامعه‏ ای ایمن می‏باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجزاء تشکیل دهنده سیستم اعلام و اطفاء حریق و سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر چیست ؟

سیستم اعلام و اطفاء حریق یک مرکز کنترل ( پنل مرکزی اعلام حریق ) دارد که در واقع مغز سیستم محسوب می شود و توسط اجزای زیر اطلاعات را دریافت میکند.

تجهیزات اعلام حریق شامل آژیر و فلاشر هاتجهیزات ورودی های سیستم که شامل انواع دتکتورها و شستی ها هستند.

سیستم اعلام و اطفاء حریق چگونه کار میکند ؟

سیستم اعلام و اطفاء حریق گروه مهندسی شده ای از واحدها است که برای اطفاء حریق با استفاده از یک ماده ساخته شده است. به طور معمول ، یک سیستم اعلام و اطفاء حریق دارای اجزای داخلی است که آتش را در مراحل اولیه از طریق گرما ، دود و سایر علائم هشدار دهنده تشخیص می دهد.

اینها به یک سیستم اعلام حریق متصل هستند که هنگام تشخیص آتش به شما هشدار می دهد و اقدامات لازم برای اعلام و اطفاء حریق را آغاز می کند

سیستم اعلام و اطفاء حریق fm200

سیستم اعلام و اطفاء حریق Clean Agent از مواد شیمیایی سازگار با محیط زیست برای اعلام و اطفاء حریق در فضاهای حساس مانند مراکز داده استفاده می کنند

طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور

 
بهترین روش برای اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور ، استفاده از سیستم fm200 می باشد زیرا در کمتر از 10 ثانیه اطفاء حریق را انجام داده و اثری بر روی دستگاههای الکترونیکی و تجهیزات سرور باقی نمی گذارد.

سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور

عصر حاضر دوره کامپیوتر و شبکه و اینترنت است. در سازمان ها و شرکت های بزرگ  تقریبا در کنار هر کارمند و مدیر رایانه وجود دارد و این کاربران از انواع سرویس ها و نرم افزار های تحت شبکه استفاده می کنند و حفظ امنیت داده ها از خطر حریق توسط  سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور  ضروری است.

اتاق سرور و سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور چیست ؟

آتش سوزی برای کل مشاغل خطرناک است ، اما به منظور محافظت از فناوری حرفه ای موجود در اتاق سرور و سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور و اطمینان از این که در صورت آتش سوزی ، ضربه جدی به سرورهای آسیب دیده وارد نمی شود ، باید ملاحظات خاصی در سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور در نظر گرفت.

بهترین راه حل برای مشاغلی که از سرورها و اتاق پایگاه داده استفاده می کنند استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور می باشد.

به همین دلیل سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور معمولاً از سیستم اطفاء حریق مبتنی بر گازهای تمیز مانند گاز fm200 استفاده می کنند.

سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر به سیستمی گفته می‌شود که دقیقا نقطه ی حریق را مشخص می نماید و بر حسب لوپ تعریف می شود و هر لوپ 262 یا 126 المان با توجه به کمپانی سازنده تعریف می شود که قابلیت شناسایی تمام اجزای میدانی را دارد. به عبارت دیگر در  سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر  هر کدام از اجزای میدانی مانند دتکتور های دود ، حرارت و شعله ، دتکتورهای بیم و شستی های اعلام حریق ،‌ ورودی ها و خروجی ها ، دارای آدرسی منحصر به فرد بوده و توسط کنترل پنل اعلام حریق قابل شناسایی هستند.

بدین ترتیب در هنگام بروز حریق و درصورت  فعال شدن هر کدام از اجزای میدانی پنل مرکزی سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر تغییر وضعیت بوجود آمده را با آدرس محل مورد نظر اعلام خواهد کرد. کنترل پنل سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر دارای مدارات میکروپروسسوری بوده و از تکنولوژی دیجیتال بهره می برد.

بدین شکل امکان تصمیم گیریهای منطقی و صدور فرامین در خروجیها متناسب با وضعیت موجود در سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر وجود دارد.

مزایای سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر

شناسایی تمامی اجزای میدانی و سهولت راهبری و هدایت نفرات مسئول با استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر

پایش وضعیت  اجزای میدان سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر شامل وضعیت های پیش آلارم (Pre-Alarm) ،‌ آلارم ،‌ خرابی (Fault)

امکان غیر فعال نمودن اجزای میدانی سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر در مواقعی همچون تعمیرات

امکان تنظیم حساسیت دتکتورها در سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر و جبران سازی آلودگیهای محیطی که عملکرد دتکتورها را مختل می کنند

امکان برنامه ریزی منطقی در خروجیهای سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر و امکان تغییر آن در آینده بدون تغییر در سخت افزار

امکان ناحیه بندی (زون بندی) محل های مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر و تغییر آن به سادگی

امکان صورت برداری و ذخیره وقایع جهت پایش عملکرد سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر و کارکنان

امکان پایش خودکار و هوشمند اجزای سیستم در سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر

منبع: https://fsc-co.com

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستم اعلام و اطفاء حریق اعلام حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد