Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ویدا معزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی خطرناک مشترک بین انسان و دام است که به شدت واگیردار بوده و در صورت ابتلا حیوان یا انسان سبب مرگ حتمی می‌شود.

وی افزود: از راه‌های مصون ماندن جامعه انسانی از ابتلا به این بیماری خطرناک و کشنده کنترل این بیماری در جمعیت دامی است که مهمترین راه آن واکسیناسیون علیه این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: راه انتقال این بیماری واگیر گزیده شدن توسط حیوان مبتلا و همچنین تماس با ترشحات، بزاق و خون حیوان آلوده است که در صورت گزش فرد توسط حیوان مشکوک باید سریعا به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرد تا اقدامات لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری در اسرع وقت انجام شود.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سالجاری و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری کشنده هاری در جمعیت دامی و هچنین جمعیت انسانی نزدیک به هشت هزار قلاده سگ صاحبدار توسط کارشناسان دامپزشکی سیستان و بلوچستان واکسینه شدند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون سیستان و بلوچستان سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد