Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: احداث هر واحد بخار سالانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد. خبرگزاری میزان - طبق اعلام پاون، حمیدرضا عظیمی در نشست با مدیران عامل مالک و بهره‌بردار نیروگاه‌های خصوصی با تاکید بر اینکه افتتاح این واحد‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق کشور، رشد راندمان نیروگاه‌های حرارتی را به همراه خواهد داشت، افزود: با بهره‌برداری از این واحد‌ها سالیانه حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیروگاه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه احداث هر واحد بخار سالانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد، ادامه داد: این ۱۰ واحد نیروگاهی در نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار، دالاهو، سبلان، فردوسی و عسلویه در حال ساخت است.
عظیمی اضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته بتوانیم بخشی از این منابع را از محل مطالبات نیروگاه‌ها از مدیریت شبکه برق تامین کنیم؛ همچنین در تلاشیم تا برای نیروگاه‌های دارای قرارداد بیع‌متقابل منابعی را از محل سوخت صرفه‌جویی شده و برای نیروگاه‌های دارای قرارداد خرید تضمینی برق منابعی را از محل مطالبات آن‌ها تامین کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بدهیم.
وی ادامه داد: همچنین برخی نیروگاه‌ها دارای مطالبات ارزی از بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی هستند که طی هفته‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده و بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو از محل LC نیروگاه‌ها به آن‌ها پرداخت شده است و در تلاشیم مانده مطالبات آن‌ها نیز پرداخت شود تا برنامه‌ای که برای پیک مصرف برق سال آینده در نظر گرفته به موقع محقق شود.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی اضافه کرد: نکته مهم در احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، اجرای به موقع واحد‌های بخار با حداقل فاصه زمانی از دوره احداث واحد‌های گازی است. در حال حاضر عمر برخی از واحد‌های گازی قابل تبدیل به سیکل‌ترکیبی به بیش از یک دهه رسیده که این امر اهمیت و فوریت تکمیل واحد‌های بخار مربوطه را دو چندان ساخته است.
عظیمی در پایان تاکید کرد: تاخیر در بهره‌برداری از هر واحد بخار سیکل‌ترکیبی (با احتساب قیمت ۱۳ سنت برای هر مترمکعب گاز طبیعی) روزانه هزینه‌ای معادل با ۹۰ هزار یورو به سرمایه‌های ملی تحمیل خواهد کرد.   بیشتر بخوانید: امکان پرداخت قسطی قبوض برق فراهم شد   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو نیروگاه برق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو نیروگاه برق نیروگاه ها مصرف سوخت صرفه جویی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!