Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت داوری از اقدامات اخیر فدراسیون فوتبال و کمیته داوران برای توسعه داوری تمجید کرد.

رضا سخندان، پیشکسوت و مدرس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نصف شدن تعداد داوران برای لیگ بیست و یکم اظهار کرد: این اتفاق از یک جایی باید آغاز می‌شد و اعضای جدید فدراسیون و کمیته داوران با شجاعت این کار را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸۰ داور برای لیگی که هفته‌ای ۸ بازی دارد فاجعه بود و تقریبا باعث شده بود که داوران خوب و باتجربه ما هم داوری یادشان روند و از آمادگی دور شوند.

وی ادامه داد: شاید این اتفاق از طریق استان‌ها فشار را روی فدراسیون و کمیته داوران زیاد کند اما این اتفاق به سود داوری است و ثمره آن را در لیگ جدید خواهیم دید. داوران هم مثل بازیکن‌ها هستند و اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد و بازی به آن‌ها کم برسد، از حالت ایده‌آل خارج می‌شوند. همچنین کم بودن تعداد داوران هم رقابت را برای بهتر بودن بیشتر می‌کند و هم سبب می‌شود داورانی که آمار خوبی نداشته‌اند، به لیگ‌هالی پایین‌تر بروند. امیدوارم داوران شایسته در لیگ برتر بمانند و بهتر از قبل شوند زیرا این به نفع لیگ برتر است.

سخندان در خصوص افزایش ۴ برابری حقوق داوران گفت: ۷ سال بود که داوران افزایش حقوق نداشتند و این کار هم سبب می‌شود انگیزه آن‌ها بالاتر رود و قدم مثبتی در راستای توسعه داوری است. بسیاری از داورانی که در این سال‌ها خوب سوت نمی‌زنند، از بی‌انگیزگی رنج می‌بردند و دغدغه مالی داشتند و حالا این افزایش حقوق که البته باز هم رقم بالایی محسوب نمی‌شود، می‌تواند روی آن‌ها تاثیرگذار باشد. هر چه توجه و امکانات برای داوری بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

این داور باسابقه و بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص لیگ برتری شدن VAR هم تاکید کرد: برای استفاده از این سیستم در جام جهانی ۲۰۱۸، از ۲ سال قبل از مسابقات، فیفا شروع به آموزش داوران کرد و با توجه به این که ما داوری نداریم که لیسانس مربوط به VAR را داشته باشد، پروسه حضور کمک داور ویدیویی در لیگ برتر زمان‌بر خواهد بود. همچنین هنوز مشکل زیرساختی داریم و این زیرساخت‌ها طبق قوانین فیفا باید حل شوند تا بتوانیم از VAR در لیگ برتر استفاده کنیم. حقیقتا دوست دارم که از نیم‌فصل دوم شاهد این ماجرا باشیم اما فکر می‌کنم با توجه به شرایط موجود این اتفاق، شدنی نباشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رضا سخندان کمیته داوران فدراسیون فوتبال فدراسيون فوتبال داوری فوتبال لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد

به گزارش "ورزش سه"، اسامی داوران قضاوت‌کننده در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی اعلام شد که نام‌های مطرحی برای سوت زدن چیدمان شده‌اند.

کمیته داوران و در رأس آن خداداد افشاریان با توجه به حساسیت بالای هفته‌های پایانی لیگ برتر روی استفاده از داوران کم‌تجربه برای هیچ‌کدام از مسابقات ریسک نکرده‌اند و برای هر 8 بازی این هفته از داوران باتجربه استفاده شده است.

رضا عادل، امیرسامان سلطانی، سیدرضا مهدوی، پیام حیدری، مرتضی منصوریان، یاسر همرنگ، کوپال ناظمی و بیژن حیدری 8 داور وسطی است که در بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر سوت می‌زنند که همگی نام‌های سرشناسی در جامعه داوری محسوب می‌شوند.

جالب اینکه کمیته داوران از برخی داوران سرشناس دیگر مثل علی صفایی، علی اصغر مومنی و... به عنوان داور چهارم برخی بازی‌ها استفاده کرده که این مسئله هم نشان از حساسیت در چیدمان داوران دارد.

اگرچه امکان اینکه قضاوت همه بازی‌های لیگ برتر بی‌اشتباه باشد، وجود ندارد اما می‌تواند اینطور برداشت کرد که کمیته داوران با استفاده از داوران باتجربه و مطرح قصد دارد اشتباهات را در هفته‌های پایانی و مشخصا هفته بیست و پنجم به حداقل برساند.

دیگر خبرها

  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • حساس و جنجالی؛ ترکیب احتمالی منچسترسیتی برای بازی با ناتینگهام فارست