Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز‌ها سرعت واکسیناسیون بالا رفته و دیگر هیچ محدودیت سنی برای تزریق واکسن وجود ندارد.

اما به نظر می‌رسد حالا که نوبت به جوان‌ها و نوجوان‌ها برای تزریق واکسن رسیده برخی از تب تند عکس گرفتن از لحظه تزریق واکسن هم می‌خواهند پول در بیاورند و شاهد تبلیغات عجیب و غریبی در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز ضمن بررسی این پدیده و صحبت با یکی از مدیران این آتلیه‌ها از نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی، در این باره نوشته ایم.

بیشتربخوانید

چگونه افرادی را که با تزریق واکسن کرونا مخالف هستند، متقاعد کنیم؟ + فیلم

پکیج عکاسی واکسیناسیون

اگر اهل اینستاگرام باشید، حتما تبلیغ‌های عکاسی از واکسیناسیون را دیده اید. نوع پکیج‌ها و قیمت‌ها متفاوت است، اما در یکی از این آگهی‌ها آمده است که آن‌ها برای ۵ دقیقه فیلم از لحظه خروج از منزل تا بعد از تزریق به همراه مصاحبه بعد از تزریق و همچنین فیلم برداری هوایی از ورود به مرکز واکسیناسیون و خروج به علاوه ۱۰ برگ آلبوم و دو شاسی ۳۰×۴۰ از درخواست کننده‌ها چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند. البته در برخی دیگر از آگهی‌ها این مبلغ تا ۲۰ میلیون هم دیده می‌شود.

مدی برای ۱۵ تا ۳۲ ساله ها!

برای این که از چگونگی ماجرا آگاه شویم، با یکی از این آتلیه‌ها تماس گرفتیم. نکته جالب این بود که این آتلیه اعلام کرد که تا آخر هفته وقتش پر است و باید برای هفته آینده وقت بدهد. مدیر این آتلیه که دوست نداشت نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: «بیشتر افراد ۱۵ تا ۳۲ سال مشتری ما هستند و این اتفاق به نوعی بین آن‌ها مد شده و دوست دارند از این لحظه خاطره‌ای برای خود ثبت کنند.»

او درباره گرانی این پکیج‌ها نسبت به عکس‌های آتلیه‌ای هم می‌گوید: «درست است که تصویر برداری آتلیه قیمت کمتری نسبت به این پکیج دارد، اما در این پکیج ما تصویربرداری هوایی و همزمانی حضور دو عکاس را داریم که در عکاسی آتلیه این مزایا را نداریم.» او همچنین به این موضوع اشاره کرد که برای عکاسی، با مراکز واکسیناسیون خاصی هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند و مشتریان باید به همان مراکزی که آتلیه می‌گوید برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس عکاسی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!