Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت «دانا گاز» امارات مدعی شد شرکت ملی نفت ایران را در رابطه با پرونده کرسنت به پرداخت جریمه به میزان ۶۰۷.۵ میلیون دلار محکوم کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت «دانا گاز» امارات روز سه شنبه مدعی شد یک دادگاه بین المللی، شرکت ملی نفت ایران را به علت اختلاف بر سر تامین گاز با این شرکت به پرداخت جریمه به میزان 607.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون دلار محکوم کرده است.

افزایش صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا

این پرونده مربوط به یک قرارداد 25 ساله خرید و فروش گاز بین شرکت «کرسنت پترولیوم» که وابسته به شرکت «دانا گاز» امارات است و شرکت ملی نفت ایران می باشد.

بر اساس این گزارش، جریمه ای که قرار است به شرکت اماراتی پرداخت شود مربوط به هشت و نیم سال اول این توافقنامه 25 ساله است که قرار بود در سال 2005 آغاز شود. در سال 2014 نیز حکم مشابهی به نفع دانا گاز صادر شده بود.

دانا گاز در بیانیه ای اعلام کرد که آخرین جلسه رسیدگی به "طلب بسیار بزرگتر" این شرکت، یعنی برای 16 سال و نیم باقی مانده، در اکتبر سال آینده در پاریس تعیین شده است و تصمیم گیری در مورد این جریمه در سال 2023 انجام می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات نفت ایران اخبار امارات نفت ایران نفت ایران دانا گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش عازم ابوظبی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه‌های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس موصوف، همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به‌صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 6093590 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد