Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار شرکتها ؛ ایکوپرس- خودروساز بزرگ کشور در شهریورماه امسال ۵۲ هزار و ۴۶۱ دستگاه خودروی سواری تولید کرده، این درحالی است که عدد تولید در شهریورماه سال گذشته ۴۷ هزار و ۵۸۷ دستگاه بوده است. 

در همین حال آمار تولید تجمیعی نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته نیز نشان از افزایش تیراژ تولید در این خودروسازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه نخست سال گذشته ۲۳۸ هزار و ۲۷۹ دستگاه خودروی سواری به تولید رسیده که امسال ۸۵۹ دستگاه بیشتر از سال گذشته تولید شده است. 

تعداد تحویل خودرو به مشتریان نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و از عدد ۱۸۸ هزار و ۴۷۲ به ۱۹۱ هزار و ۶۷۰ رسیده که افزایش دو درصدی را نشان می دهد. 

گروه صنعتی ایران خودرو در بخش تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز پیشرو بوده و توانسته در نیمه نخست امسال آمار قابل توجهی را به جای بگذارد. 

در نیمه نخست امسال،‌ گروه صنعتی ایران خودرو دوهزار و ۲۵۵ دستگاه محصول تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۸ درصدی را به ثبت رسانده است. 

در همین بازه زمانی تولید کامیون نیز رشد ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده است. تولید محصولات مسافری ایران خودرو دیزل با تولید ۳۵۲ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در صدر بازار این محصولات قرار گرفته است. 

براساس روند تولید در سال های گذشته، پیش بینی می شود با تامین قطعات های‌تک و کسری های موجود، روند تولید در نیمه دوم سال شتاب گرفته و بر همین اساس اهداف پیش بینی شده وزارت صمت در تولید و تامین بازار خودرو محقق شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو تولید رشد ایران ایران خودرو نیمه نخست امسال نیمه نخست ایران خودرو سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم بخشی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران توانست در یک کارگروهی توانمندی‌های خود را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذارد، اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت نماینده تا پایان آن برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور زنجیره‌های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۲۰ واحد تولیدی با اولویت زنجیره‌های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین‌المللی حضور بهم رسانده و توانمندی‌های خود به نمایش بگذارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی حضور یافتند، گفت: در این نمایشگاه ۲۴ درصد تولید ناخالص محصولات کشاورزی، دو درصد شیلات و حدود شش درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده داشتند.

بخشی با تاکید بر اینکه در ایران اکس پو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشتند و فرصت تجربه‌آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می‌رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه‌ساز توسعه تجارت برای استان‌های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

کد خبر 750163

دیگر خبرها

  • تردد خودرو‌ها در آزادراه قزوین - کرج نیمه سنگین است
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید