Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به تبیین ظرفیت های گردشگری کرمان پرداخت و گفت: ظرفیت های گردشگری استان کرمان نیاز به تقویت دارند و باید باغ شاهزاده ماهان، موزه ها و محورهای گردشگری استان را توانمندسازی کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده لازم را ببریم.

به گزارش قدس آنلاین، "فریدون فعالی" ظهر امروز در دومین روز هفته گردشگری و در حاشیه افتتاح پروژه های گردشگری کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته گردشگری ۱۶ پروژه شامل شش دفتر خدمات مسافرتی، چهار هتل، سه واحد بوم گردی، یک سفره خانه و یک اقامتگاه سنتی و یک مجتمع گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان اشتعال زایی این پروژه ها را ۱۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این ۱۶ پروژه پرداخت شده و شایان ذکر است که حجم بیشتر سرمایه گذاری، آورده سرمایه گذاران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با ابراز خرسندی از افتتاح چنین پروژه هایی در ایام کرونا گفت: با وجود محدودیت هایی که کرونا به ویژه در صنعت گردشگری به وجود آورد اما فعالین گردشگری برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری فعالانه عمل کردند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در پساکرونا با توجه به امکانات و زیرساخت هایی که فراهم می شود، صنعت گردشگری استان را پر رونق کنیم، تصریح کرد: آینده وضعیت گردشگری استان کرمان روشن است زیرا تفکر و سیاست ما در بحث گردشگری استان بعد از شهادت سردار سلیمانی متفاوت تر و قوی تر از گذشته است.

فعالی کرمان را پایتخت مقاومت دانست و بیان کرد: محور گردشگری استان را حول گردشگری مقاومت پیش خواهیم برد و انتظار ما از مسئولان استان این است که برای توانمندسازی محیط در حوزه گردشگری با جدیت ورود کنند.

وی به تبیین ظرفیت های گردشگری کرمان پرداخت و گفت: ظرفیت های گردشگری استان کرمان نیاز به تقویت دارند و باید باغ شاهزاده ماهان، موزه ها و محورهای گردشگری استان را توانمندسازی کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده لازم را ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: با توجه به پتانسیلی که برای استان کرمان به وجود آمده، می تواند استان هدف گردشگری قرار گیرد.

وی درمورد میزان تغییرات زیرساخت های گردشگری کرمان از زمان حضورش در استان تاکنون نیز گفت: متاسفانه حضورم در استان با شیوع اپیدمی کووید ۱۹ همراه شد اما در این مدت اتفاقات بسیار خوبی افتاد و پروژه های زیادی در این دوران کلید خورد و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

فعالی ضمن اشاره به میزان رسوب سرمایه در استان کرمان در دوران کرونا افزود: در اسناد بالادستی جایگاه استان کرمان را مستحکم کردیم و در سند آمایش سرزمین استان، جایگاه گردشگری تبیین شده و همچنان مشارکت بخش خصوصی خوب بوده، ضمن آنکه در بخش دولتی نیز کارهای مطلوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای توانمندسازی محیط نیاز به منابع مالی بیشتری داریم و به طور مثال با اعتباری حدود ۶ میلیارد تومان می توانیم باغ شاهزاده ماهان را از این وضعیت کنونی خارج کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: در دو سال گذشته اقدامات میراث فرهنگی را محدود به منابع دولتی نکردیم بلکه از ظرفیت های معین های اقتصادی و فعالین بخش اقتصادی استان نیز بهره جستیم.

وی درباره سبد جامع گردشگری استان نیز گفت: قرارداد تدوین این سند منعقد شده و مشاور آن در حال مطالعه ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان است و در حال آماده کردن سند محورهای گردشگری هستیم و در قالب برنامه سه ساله درخواست منابع کردیم که فاز اول آن در دست اقدام است.

فعالی از رونمایی سند گردشگری استان کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: در این سند ظرفیت سنجی و محورسنجی کردیم به گونه ای که محورهای گردشگری در بخش های مختلف شناسایی و ماموریت های هر محور را جداگانه تعریف کرده ایم.

وی درباره سفر وزیر میراث فرهنگی به استان کرمان نیز گفت: در هفته گردشگری کرمان جزو ۵ استانی است که به صورت ملی باید برنامه های خودش را اجرا می کرد و در ۱۰ مهرماه تعدادی مهمان ملی داریم و احتمال حضور وزیر در کرمان در این روز را به علت حجم کارهایش، بعید می دانم اما در آینده با توجه به‌ جایگاه استان حتما ایشان به کرمان سفر خواهند کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان آینده گردشگری گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گردشگری استان کرمان مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری استان گردشگری کرمان ظرفیت های گردشگری گردشگری استان محورهای گردشگری پروژه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد