Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر اقتصاد گفت: مطالبه ای که از آقای رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی داریم این است که بتوانند به سرعت و با تجهیز یک تیم تجربی، اقتصادی و حقوقی ابعاد کاستی های حقوقی و قانونی را که در این زمینه وجود داشته بررسی کرده و آسیب شناسی کنند.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه حسین قربان زاده رئیس جدید سازمان خصوصی سازی و تکریم حسنعلی قنبری رئیس پیشین این سازمان با تاکید بر اینکه آسیب هایی را که در خلال روند تقریباً 15 ساله اخیر وجود داشته، باید شناسایی کرد و مورد بازبینی قرار داد خاطرنشان کرد: هرچند سهم بسیار اندکی از واگذاری ها نسبت به آنچه که در اهداف اولیه و قبل از ابلاغ سیاست های کلی وجود داشت، باقی مانده است، اما مطالبه ای که از آقای دکتر قربان زاده داریم این است که بتوانند به سرعت و با تجهیز یک تیم تجربی، اقتصادی و حقوقی ابعاد کاستی های حقوقی و قانونی را که در این زمینه وجود داشته بررسی کرده و آسیب شناسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احسان خاندوزی افزود: البته اگر به بیش از هشتصد یا نهصد مورد واگذاری های گذشته نگاه کنیم نقاط بسیار ارزشمندی را پیدا خواهیم کرد که به شدت قابل اتکاء و امید بخش است، اما تصویری که از واگذاری ها در ذهن جامعه باقی مانده است، تصویری نیست که نشان دهنده تحقق همزمان کارآمدی و عدالت از سوی دولتها باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از گذشته درسی بیاموزیم این است که برای تغییر حتماً باید فراتر از خود سازمان خصوصی سازی اتفاق هایی رخ دهد، چون سازمان خصوصی سازی تنها یک حلقه از این فرآیند است و اگر دستگاهها و وزارتخانه های متکفل مثلاً بخش های صنعتی و کشاورزی و غیره، تغییر رفتار و رویه نداشته باشند، سرنوشت خیلی بهتری در دوران پس از واگذاری در انتظار واحدهای واگذار شده، نخواهد بود.

خاندوزی همچنین با بیان اینکه برخی از شرکتها واگذار نشدند، بلکه به یک معنا در فضای اقتصادی کشور رها شدند و تمام فرصت ها و حمایت های پیشین نیز پس از واگذاری از آنها سلب شد، اظهار داشت: در چنین وضعیتی، سرنوشت این شرکتها خیلی بهتر از قبل نخواهد شد، بنابراین نیازمند یک بسته آسیب شناسانه در این خصوص هستیم.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اصغر جهانگیر گفت: با ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه به تولید و بخش خصوصی دقیق و تخصصی پرداخته شده و با حمایت از سرمایه گذاری موانع تولید برطرف می شود.

وی تغییرات مداوم در ساختار دولتی و اداری را آفت توسعه و عامل سردرگمی سرمایه گذاران برشمرد و افزود: تغییرات مدیریتی عامل ناقص اجرا شدن سیاست‌های کلان است و این سیاست‌ها در برخی از موارد ممکن است اصلا اجرا نشود.

اصغر جهانگیر گفت: سال گذشته قرارداد‌های عادی پر تکرار مانند معاملات ملکی در قوه قضائیه ساماندهی شدند و آمادگی داریم این اقدام را در منطقه آزاد کیش هم اجرا کنیم.

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است