Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی (هفتم مهر) افزود: در یک سال گذشته (هفتم مهر سال گذشته تاکنون) ۳۲ هزار و ۱۱۵ مورد تماس با سازمان آتش‌نشانی بیرجند برقرار شد که از این تعداد هفت هزار و ۲۷۷ تماس واقعی و ۲۴ هزار و ۸۳۸ مورد مزاحمت تلفنی ثبت شده است.

وی گفت: همچنین از مجموع تماس‌های واقعی با سازمان آتش‌نشانی بیرجند ۵۴۸ مورد حریق بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد افزایش  داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار داشت: همچنین در این مدت ۸۴۴ مورد حادثه در مرکز استان گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۷.۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع هزار و ۳۹۲ مورد حریق و حادثه رخ داده در یک سال گذشته هزار و ۲۳۲ مورد در داخل محدوده شهر بیرجند و ۱۶۰ مورد خارج از محدوده بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۶ دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

حسینی عنوان کرد: در بازه زمانی یک سال اخیر ۱۱ مورد فوتی با ۱۲۰ درصد افزایش، ۱۳۳ مورد مصدوم  با ۱۷.۹ درصد کاهش و ۷۲۰ نفر نجات یافته از حریق و حوادث با ۳.۵ درصد افزایش در مرکز استان ثبت شده است.

وی با اشاره به حوادث آتش‌سوزی براساس ماهیت حریق گفت: از مهر سال قبل تاکنون ۵۴۸ مورد حریق گزارش شده که ۲۹۱ مورد نامعلوم، ۱۸۳ مورد غیرعمد و ۷۴ مورد عمدی ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند میانگین زمان رسیدن به محل حادثه داخل شهر را سه دقیقه و ۲۱ ثانیه اعلام کرد و افزود: همچنین امسال میانگین زمان رسیدن به محل حادثه خارج از شهر هشت دقیقه و هشت ثانیه، ماموریت حادثه داخل شهر ۲۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه و ماموریت خارج از شهر ۴۶ دقیقه و ۱۰ ثانیه ثبت شده است.

وی گفت: در یک سال گذشته ۵۳ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌های ادارات و موسسه‌های دولتی و عمومی برای صدرو شناسنامه ایمنی، ۱۱ مورد از مراکز درمانی، ۵۰۶ مورد بازدید از ساختمان‌ها برای صدور تاییدیه ایمنی پایان کار، هزار و ۶۲۷ مورد بررسی نقشه‌های ساختمانی و تشکیل پرونده برای املاک و ۹۶ مورد علت‌یابی حوادث و صدور گواهی حریق برای بیمه و نهادهای حمایتی انجام شده است.

حسینی افزود: همچنین در این مدت چهار هزار و ۷۸۰ نفر ساعت آموزش برای ادارات و کارخانه‌ها، سه هزار و ۴۵۸ نفر ساعت برای مدارس، ۱۶ هزار و ۷۵۰ نفر ساعت آموزش تخصصی و ۵۷۰ نفر ساعت برای آتش‌نشانان‌ داوطلب برگزار شده است.

وی از کمبود شدید نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی بیرجند خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ نیرو در این سازمان مشغول به کار و ۹۰ نفر نیروی عملیاتی هستند که در ۶ ایستگاه خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند ادامه داد: پنج سال پیش تعداد نیروهای این سازمان علیرغم اینکه پنج ایستگاه داشتیم، بیشتر بود و براساس قوانین سازمانی باید به ۳۳۶ نیرو افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به شرایط کمبودهای مالی و سایر مسائل انتظار نداریم تعداد نیروها به ۳۳۶ نفر افزایش یابد اما حداقل به نزدیک ایده‌آل ۱۰ سال قبل برسد تا کمبود نیرو سبب بروز مشکلاتی در نحوه ارائه خدمات و هنگام وقوع حوادث نشود.

حسینی عنوان کرد: از طرفی باید فکر اساسی برای تجهیزات و ماشین‌آلات فرسوده سازمان شود چراکه کمبود نیرو در کنار فرسوده بودن تجهیزات کار خدمات‌رسانی را دوچندان می‌کند.

وی گفت: ایستگاه آتش‌نشانی مهرشهر سال قبل به مجموعه اضافه شد اما نیرو، تجهیزات و امکانات جدید برای آن تامین نشده و از ایستگاه‌های دیگر تامین شد که به نوعی ایستگاه‌های دیگر را ضعیف کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند افزود: البته کمبود و فرسوده بودن تجهیزات مانع از خدمات‌رسانی مطلوب و به موقع کارکنان نشده است و همکاران مانند چشمان خود از این تجهیزات نگهداری می‌کنند اما باید چاره اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

وی گفت: با توجه به استفاده زیاد آتش‌نشانان از کپسول‌های پودری در حریق‌ها و قیمت بالای پودر، با تحقیق و بررسی صورت گرفته از پتانسیل‌های زمین‌شناسی و معدنی استان به پودری دست یافته‌‎ایم که در فاصله فوق‌العاده کوتاه از مرکز استان قرار دارد و تست‌های اولیه با موفقیت انجام شده است.

حسینی افزود: برنامه‌ریزی برای استفاده از این پودر به جای پودرهای بازار در دست بررسی است که می‌تواند سالانه هزینه‌ها را تا یک چهارم قیمت کنونی کاهش دهد.

برچسب‌ها اطفای حریق علی حسینی خط حادثه شهرداری بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق علی حسینی خط حادثه اطفای حریق علی حسینی خط حادثه شهرداری بیرجند آتش نشانی بیرجند درصد افزایش ثبت شده سال گذشته نفر ساعت سال قبل یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه از غرق شدن ۲ نفر حین شنا در رودخانه نازلو خبر داد و افزود: پس از دریافت خبری مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ را به همراه تیم غواصی این سازمان جهت جست‌وجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

حسین سرباز رشید اظهار کرد: این عملیات از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده و امدادگران در پی یافتن مفقودان هستند که جنازه یکی از ۲ نفر غرق شده در رودخانه نازلو پیدا شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن یکی دیگر از غرق شدگان محل حادثه حضور خواهند داشت.

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه ادامه داد: همچنان هویت این ‌۲ نفر غرق شده مشخص نشده است اما به گفته برخی رسانه‌های محلی، یکی از جانباختگان از اهالی روستای ماستک آباد صومای است.

هلال احمر آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: هر چند که حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است اما عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلو چای ارومیه کماکان ادامه دارد و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی