Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

کمتر از یک هفته پس از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و رایزنی درباره تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و 2 راننده ایرانی بازداشتی در آذربایجان، رئیس جمهور این کشور گفته اگر ورود کامیون‌ های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، آن چنان که دویچه وله نوشته است، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان روز گذشته (دوشنبه پنج مهر) در مورد تردد کامیون‌های ایرانی در قره‌باغ گفت: اولین بار نیست که کامیون‌ های ایران به طور غیر قانونی به منطقه قره‌ باغ می‌ روند.

او افزود: کشورش از مجاری مختلف نارضایتی خود را به طرف ایرانی در این باره ابراز کرده اما این روند ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: مشکلات رانندگان ترانزیت برای عبور از محور گوریس- قاپان آذربایجان از کامیون‌های ایرانی عوارض گمرکی می گیرد

وی عنوان کرد: آذربایجان از طریق دوربین، ماهواره و پهپاد منطقه را تحت کنترل داشته و ورود کامیون‌ های ایرانی به قره‌باغ را ثبت کرده‌ است. به همین دلیل در ماه ژوئیه به کارکنان دفتر ریاست جمهوری دستور داده با سفیر ایران در آذربایجان صحبت کنند تا این موضوع به صورت دوستانه حل شود و ورود غیرقانونی کامیون‌ ها متوقف شود اما ورود غیرقانونی کامیون‌ های ایرانی به قره‌باغ ادامه داشته و این روند بی‌ احترامی به تمامیت ارضی آذربایجان است و باید متوقف می‌ شد. 

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه توضیح داد که ابتدا موضوع تردد کامیون‌ها در مطبوعات مطرح شده اما طرف ایرانی سعی کرده است، پلاک‌های ارمنی را روی کامیون‌های ایرانی بچسباند.

علی‌ اف افزود: کشورش به طور رسمی در اوایل ماه اوت یک یادداشت دیپلماتیک به تهران فرستاده و علاوه بر آن، سفیر ایران را به وزارت امور خارجه احضار کرده و خواستار توقف این روند شده است. اما ورود غیرقانونی کامیون‌ها به قره‌باغ ادامه داشته و «بین ۱۱ اوت تا ۱۱ سپتامبر تقریبا ۶۰ کامیون ایرانی به طور غیرقانونی به سمت قره‌باغ حرکت کردند».

وی تاکید کرد: رفتار و اقدامات آذربایجان مسئولانه و بر اساس روابط دوستانه بوده، «بار اول هشدار شفاهی، بار دوم یادداشت رسمی و بار سوم از طریق ایست‌های بازرسی، مرزبانی، گمرک و پلیس وارد عمل شده»است و پس از کنترل جاده‌ای که از سرزمین آذربایجان عبور می‌کند شمار کامیون‌های ورودی به قره‌باغ به صفر رسیده است.

در عین حال خبرگزاری ایمنا نوشته که علی‌اف همچنین گفته است در صورتی که ورود کامیون‌ های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

 این اظهارات در حالی صورت گرفته است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه اول مهر خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و در این موضوع با وی رایزنی کرده بود.

به گزارش تین نیوز و بر اساس خبر خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست در خصوص تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و همچنین برخی موضوعات کنسولی از جمله 2 راننده ایرانی که در بازداشت پلیس جمهوری آذربایجان هستند، با همتای آذربایجانی رایزنی کرد و توافق شده بود این موضوع در تماس بین دو طرف حل و فصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه مجمع عمومی سازمان ملل رئیس جمهور تین ریاست جمهوری مطبوعات وزارت امور خارجه ۱۱ سپتامبر گمرک سازمان ملل متحد وزیر خارجه ترانزیت سوخت جنگ قره باغ الهام علی اف تردد کامیون های ایرانی در آذربایجان کامیون های ایرانی کامیون های ایران قره باغ ادامه تردد کامیون امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در بیشتر مناطق کشور بارندگی داریم و در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل پراکنده و در سایر نقاط نیز به شکل رگبار و رعدوبرق خواهد بود و شدت بارش‌ها امروز در مناطق جنوب و شرق کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: برای فردا نیز در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و در مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور نیز بارش‌ها به شکل خفیف رخ خواهد داد. همچنین برای فردا، بارش‌های شدیدتر در مناطق جنوب غرب و غرب کشور خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و در روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز مناطق مرکزی خلیج‌فارس مواج خواهد بود و فردا نیز تنگه هرمز این شرایط را خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود در روزهای جمعه و شنبه نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم باشد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های شدید و صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز گفت: امروز استان‌های هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان و جنوب استان مرکزی شامل این هشدار خواهند بود و مخاطراتی از قبیل سیل آبی شدن مسیرها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ در این مناطق محتمل خواهد بود.

کد خبر 6095016 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟