Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ارزشیابی رعد نشان دهنده جایگاه واقعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نظر علمی نیست و شاخص‌های موجود ارتباطی به اساتید و دانشجویان ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد طی روزهای اخیر خبری مبنی بر جایگاه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ارزشیابی عملکرد سه معاونت تحقیقات و فناوری، معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تحت عنوان ارزشیابی رعد در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد که براساس خبر منتشر شده دانشگاه علوم پزشکی لرستان در میان دانشگاه‌های کشور رتبه آخر ارزشیابی رعد را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا ظهر امروز نشست خبری سه معاونت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اصحاب رسانه جهت شفاف سازی در رابطه با اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر رتبه آخر لرستان در ارزشیابی رعد برگزار شد در این جلسه ابراهیم فلاحی معاون تحقیقات و فنا وری دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن قدردانی از رسانه‌ها به سبب حساسیتی که در رابطه با فعالیت و عملکرد ارگان‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی لرستان به خرج می‌دهند دارند اظهار داشت: ما هر انتقاد سازنده‌ای را با جان و دل می‌پذیریم اگر انتقاد نباشد رشد و پویایی نیست بنابراین ما از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم ولی برخی رسانه‌های استان لرستان که تعداد قلیلی هم هستند ممکن است دلخوری‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند که بر اساس همین به جای انتقاد شروع به تخریب می‌کنند و موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی را منتشر نمی‌کنند که نشان می‌دهد فرد مغرضانه خبر می‌زند وگرنه هم ضعف‌ها، هم موفقیت‌ها و نقاط قوت را باید پوشش می‌داد.

وی با بیان اینکه هیچ کس مبرا از خطا نیست و ما اشکالات و ایراداتی داریم افزود: تلاش‌هایی برای رفع مشکلات انجام داده و آنچه در توان داشتیم در این راه گذاشتیم، زیرساخت‌هایی خود دانشگاه دارد که نمی‌شود منکر آن شد، دانشگاه علوم پزشکی تیپ سوم بوده و الان تیپ دوم هستیم که طبیعی است و ممکن است تا به دانشگاه‌هایی مانند یزد، کرمانشاه و همدان برسیم زمان ببرد چون آنها امکانات زیرساختی بالاتری دارند و تا ما به آنها برسیم آنها هم به حرکت خود ادامه می‌دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در سال 98 از صد درصدی که باید کسب می‌کردیم 98.6 دهم را کسب کردیم در صورتی که میانگین کشوری 91 بوده است و بالاتر از میانگین کشوری بودیم عنوان کرد: سال 99 هم نزدیک به 99 را کسب کردیم و در مجموع دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نظر پایش برنامه عملیاتی شایسته تقدیر بوده است که نشان می‌دهد آنچه که در قالب یک برنامه عملیاتی برای دانشگاه طراحی شده ما درست پیش رفتیم.

اجرای "رتبه‌بندی" متناظر با 80 درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه قابل اجرا نیست! دانشگاه علوم پزشکی مازندران به جمع 500 دانشگاه برتر جهان پیوست

وی بیان کرد: در بخش تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان هفته گذشته در ارزشیابی سال 99رتبه 10 را از بین 25 دانشگاه تیپ دوم کسب کردیم که دانشگاه‌های بزرگی مانند همدان وکرمانشاه هم حضور دارند که رقابت ما با دانشگاه‌های خیلی بزرگی است.

فلاحی گفت: طی دو سال گذشته که درگیر کووید 19 بودیم و مدیریت پژوهشی کووید 19 ما در کل کشور رتبه اول را کسب کرده و اسناد آن هم موجود است که نشان می‌هد طی این دو سال ما درست حرکت کردیم، تولید مقاله که دست ما نیست ما مدیرپژوهشگاه هستیم برای اینکه ما روند معمول دانشگاه را برای بررسی طرح‌های تحقیقاتی و مقالات تغییر دادیم و به سبب بیماری کووید19 ما هم باید بحرانی فکر کنیم و 60 درصد هزینه‌های که یک طرح تحقیقاتی که ارائه و عملیاتی می‌شود را از همان اول پرداخت و طی 24 ساعت مقالات داوری می‌شوند و طی دو هفته تکلیف یک طرح تحقیقاتی مشخص می‌شود که در روال معمول دو تا سه ماه طول می‌کشد تا یک طرح بتواند از فرآیندهای علمی گذر کند و به یک طرح قابل اجرا در بیاید.

تغییر آزمایشگاه هپاتیت لرستان به آزمایشگاه تشخیص کرونا

وی تصریح کرد: آزمایشگاه هپاتیت استان که مرکز تحقیقات هپاتیت بوده به محض شروع بیماری کرونا تغییر کارکرد داده و به عنوان یکی از اولین آزمایشگاه تشخیص کرونای کشور از اسفند سال گذشته فعالیت کرده که از این مرکز 250 هزار تست کرونا صورت گرفته که رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه شناسایی بیماران کرونا در استان لرستان بالاتر از میانگین کشوری است و میانگین مرگ و میر پایین‌تر است که نشان می‌دهد مدیریت بخش کووید خوب بوده است خاطر نشان کرد: نمی‌خواهم بگویم وضعیتمان خوب است و ما راضی نیستیم ولی ما انتظار داریم موفقیت‌ها هم گفته شود.

فلاحی گفت: از بین 25 شاخص پژوهشی و فناوری، فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان رتبه 10 را در تولید فناوری کسب کرده است که یکی از تولیدات مرکز رشد تولید قطعات آندوسکوپی جزء 10 طرح برتر کشور بوده است که تنها دانشگاهی است که در تیپ دوم تولید فناوری داشته است.

وی افزود: ارزشیابی رعد نشان دهنده جایگاه واقعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نظر علمی نیست، ضمن اینکه شاخص‌های موجود ربطی به اساتید و دانشجویان ندارند اینطور وانمود نشود که دانشجویان ما بی‌سواد هستند و یا اینکه اساتید ما خوب تدریس نمی‌کنند.

صدیقه ندری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با قدمت طولانی از رشته‌های پرستاری فعالیت خود را آغاز و هم اکنون وزن بسیار خوبی در رشته‌های مختلف دارد اظهار داشت: ازسال 70 رشته پزشکی و دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان استارت خورده و تا امروز خوشبختانه روند رو به رشدی داشته است.

وی افزود: هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی 47 رشته مقطع در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و تخصصی و همچنین رشته‌های دستیاری در 9 دانشکده و یک مرکز آموزش عالی فعال هستند.

جذب دانشجو در 4 رشته دستیاری دندانپزشکی در لرستان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی لرستان حدود 4 هزار و 100 دانشجو مشغول تحصیل و بیش از 300 نفر عضو هیئت علمی داریم که در استخدام دانشگاه هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون 16 رشته کارشناسی ارشد، 5 رشته دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی تدریس می‌شود و با تلاش‌های انجام شده امسال در دو رشته ارشد مامایی و سلامت جامعه در مقطع ارشد دانشجو پذیرش می‌شود و همچنین موافقت جذب کارشناسی هوشبری دانشگاه بروجرد نیز گرفته شده است و امسال اولین دوره دانشجو در این رشته جذب می‌شود.

ندری گفت: سال گذشته سند توسعه متوازن در کشور طراحی شد که براساس این سند تا افق 1408 رشته‌هایی که نیاز استان و زیرساخت آنها فراهم است را می‌توانیم تاسیس کنیم و از مهر امسال تا مهر ماه 1408 دانشگاه علوم پزشکی 28 رشته مقطع را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: علاوه بر 28 رشته مقطع مجوز جذب دانشجو در 4 رشته دستیاری داندانپزشکی گرفته شده و از سال 1401 دستیار داندانپزشکی در رشته‌های تخصصی جذب می‌شود و جهت گرفتن دستیار زنان نیز اقداماتی انجام شده و گرفتن مجوز دستیاری روانپزشکی و عفونی نیز در دستور کار است.

اعتراض دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به رتبه‌بندی رعد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه پایش عملکردهای معاونت های دانشگاه علوم پزشکی هر ساله انجام می‌شود خاطر نشان کرد: در زمینه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه ها تحت عنوان راد هر ساله انجام می‌شود که سال گذشته رتبه دانشگاه علوم پزشکی لرستان 6 در میان دانشگاه‌های همتا بود.

وی اظهار داشت: پس از رتبه‌بندی راد که مربوط به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی است براساس تصمیم وزارت بهداشت ارزیابی سه معاونت تحقیقات، آموزشی و معاونت فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی تحت عنوان رتبه بندی رعد به صورت اورژانسی انجام شد که پس از انتشار رتبه‌بندی‌ها بسیاری از دانشگاه‌ها به نحوه رتبه‌بندی اعتراض کردند چرا که رتبه‌بندی در فضای عمومی جامعه منتشر شد ر صورتی که تفسیر این رتبه‌بندی کاملا تخصصی است.

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانشگاه علوم پزشکی لرستان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تحقیقات و فناوری دانشگاه ها سال گذشته رتبه بندی رسانه ها منتشر شد یک طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه شهرستان زابل در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و مربیان افتخارآفرین زابل، اظهار کرد: لوح تقدیر و کاپ‌هایی که در دستان شما است نتیجه غیرت و همت مثال زدنی مردمان دانشمند، هنرمند و عزتمند سیستان است که توانستند تمام مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند.

وی افزود: در آینده مطمعنا شما باید چرخ توسعه سیستان را در دست بگیرید و آنچه که مرز و حد و حدودی ندارد دانش است، هر آنچه که می‌توانید در این حوزه‌ها خودتان را تقویت کنید.

معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه، آن چیزی که این استان را در مسیر آبادانی، توسعه و بالندگی قرار می‌دهد همدلی و هم افزایی، یکدلی و یکرنگی است، تاکید کرد: باید دست در دست هم پله‌های افتخار و مسیرهای آینده‌سازی را در این استان طی کنیم و آستانه تحمل را جهت بالا بردن پذیرش انتقادات بالا ببریم تا از اتفاقاتی از نوع تفرقه و دوگانگی اجتناب کنیم و بصیرت داشته باشیم که در این دام‌ دشمن که باعث سرخوردگی استان می‌شود گرفتار نشویم.
وی افزود: امروز اتفاقات خوبی در سیستان به لحاظ بعد تجاری، صنعتی و ایجاد مبادلات تجاری بین چابهار، میلک، افغانستان و کشورهای همسایه رخ داده که می‌تواند این استان را به اوج شکوفایی برساند.
ملاشاهی ادامه داد: خودتان را دست کم نگیرید، سیستان‌وبلوچستان و فرزندان این منطقه دارای استعدادهای خاص و ویژه هستند، آنچه باعث افتخار شما خواهد شد تلاش و کار کردن است باید کار و تلاش کنید چرا که خداوند به سعی و تلاش شما برکت می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود