Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیریت بحران «توجه» نقش بنیادین‌تری را ایفا می‌کند. «توجه» همچون یک نقطه نورانی است که در صحنه بزرگی انداخته می‌شود و اطلاعات را از آن جمع می‌کنیم. البته این فضای نورانی می‌تواند محدودتر و در یک نقطه متمرکز شود.

پس در این زمان که توجه در نقطه‌ای تجمیع شده و در آن نقطه پایدار می‌شود، تمرکز شکل می‌گیرد اما این نقطه نورانی می‌تواند جا به جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمان توجه منعطف شکل گرفته است. همزمان «توجه» اجزای دیگری نیز می‌تواند داشته باشد و انواعی از پان شکل بگیرد.

«توجه» یکی از عملکرد‌های مهم شناختی است. در این میان دو نوع توجه از بالا به پایین و از پایین به بالا را داریم. توجه از پایین به بالا در نواحی عمقی مغز اتفاق می‌افتد. همچون زمانی که ماری در حال خزیدن است و می‌بینید. اما توجه از بالا به پایین بیشتر آگاهانه و ارادی است مانند زمانی که موضوعات را یاد می‌گیریم. توجه به محرک‌هایی مانند انگیزه، وضعیت احساسی و شرایط محیطی بستگی دارد. پس این دو نوع توجه با هم کار می‌کنند.

«توجه» ابزار مهم آگاهی انسان است. اگر اطلاعاتی را دریافت کنیم، اما به آن توجه نکنیم وارد فضای آگاه نمی‌شود. اساسا اطلاعاتی که وارد مغز می‌شود ۱۰ برابر آن چیزی است که مغز می‌تواند پردازش می‌کند. پس مغز انسان ناگزیر به انتخاب است و آن چیزی که انتخاب می‌شود، به فضای آگاهانه می‌رود. آن چیزی که وارد فضای آگاهانه می‌شود را می‌توانیم مدیریت کنیم.

توجه مانند عضله با گرم شدن بهتر کار می‌کند. زمانی که شروع به انجام کاری می‌کنید که نیاز به تمرکز دارد، با گذشت زمان شرایط فرق می‌کند و تمرکز بهتر می‌شود. البته مفهموم دیگری به عنوان درک درون نیز داریم که نشان می‌دهد، ماجرای تمرکز فقط ماجرای درون نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اساسا توجه می‌تواند ورودی‌های اطلاعاتی مغز را مدیریت کند. بیشتر اوقات یکی از موثرین ابزار‌های مدیریت تمایلات و احساسات ابزار ندیدن و توجه نکردن است. هر چند که هنوز توجه پایین به بالا یک توجه اتوماتیک است و سخت است که در نگاه اول نبینیم، اما نگاه دوم در مدیریت ماست.

پس «توجه» می‌شود ابزاری است که نگذاریم اطلاعات به حدی برسد که پاسخ هیجانی شکل بگیرد. پس ورودی اطلاعات را مدیریت کنیم. توجه از عملکرد‌هایی است که به شدت قابل تربیت است.

بیشتربخوانید

ارتقاء شناخت دانش و مهارت‌های توان‌بخشی برای زندگی بهتر بیماران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران عملکرد مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور

کشاورزیان در جلسه مدیریت بحران تنش آبی شهرستان سمنان گفت : میزان آب دهی چشمه روزیه در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ لیتر برثانیه بود، اما امسال به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

کشاورزیان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد چاه‌های آب شهر سمنان بالای ۵۰ سال قدمت دارند که ضروری است بازسازی و مرمت شوند.

وی ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در بین شهروندان را ضروری دانست و درباره مناسب سازی شبکه توزیع آب شهر سمنان گفت: این هفته عملیات زون ۶ و ۷ آبرسانی شهر سمنان به منظور تعدیل و مناسب سازی شبه توزیع آب آغاز میشود.

کشاورزیان همچنین درباره برخورد با شهروندان پرمصرف آب هم گفت: جریمه مازاد مصرف یکی از این برخوردهاست و همچنین قرار است با مصوبه‌ کمیته بحران آب استان ، اشتراک آب شهروندانی که بیش از الگوی مصرف از آب استفاده کنند ، قطع موقت شود.

محمد بهرامی فرماندار سمنان هم گفت : ترویج مدیریت مصرف آب در بین مردم از طریق ظرفیت‌های اطلاع رسانی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هماهنگی دستگاه‌های متولی و اجرایی در حوزه مصرف آب ضروری است و باید نگاه و رویکرد ویژه‌ای در حوزه مدیریت منابع آبی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟