Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شرکت اماراتی «دانا گاز» امروز اعلام کرد دیوان داوری بین المللی، شرکت ملی نفت ایران را به علت اختلاف بر سر تامین گاز با این شرکت به پرداخت جریمه ۶۰۷.۵ میلیون دلاری محکوم کرده است.

به گزارش رویترز، این اختلافات مربوط به یک قرارداد خرید و فروش گاز ۲۵ ساله میان شرکت «کرسنت پترولیوم» وابسته به شرکت «دانا گاز» و شرکت ملی نفت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت اماراتی مدعی است که این گاز هرگز تحویل داده نشده است.

خسارت های وارده مربوط به هشت و نیم سال نخست توافقنامه ۲۵ ساله است که قرار بود در سال ۲۰۰۵ آغاز شود. در سال ۲۰۱۴ نیز حکمی به نفع دانا گاز صادر شده بود.

دانا گاز در بیانیه ای اعلام کرد آخرین جلسه رسیدگی به ادعای بسیار بزرگتر، برای ۱۶ سال و نیم باقی مانده، در اکتبر سال آینده در پاریس تعیین شده است و تصمیم گیری در مورد این جریمه در سال ۲۰۲۳ انجام می شود.

پربیننده ترین تامین خوراک پالایشگاه های آمریکا با نفت ایران / سرنوشت توافقات سوآپی گذشته تکرار می شود؟ قبض های برق را قسطی پرداخت کنید روسیه تا چند سال دیگر نفت دارد؟ رشد قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی / محدودیت عرضه از عوامل حمایت‌ کننده بازار کم بارشی در آبان امسال قطعی است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرسنت دانا گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه با جایگزین کردن مکمل‌های سوختی با مکمل‌های طبیعی صرفه‌جویی یک میلیارد دلار را هدف‌گذاری کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حکیم قیم گفت: پالایشگاه آبادان از سال گذشته به دنبال جایگزین کردن مکمل‌های سوختی با طبیعی بود که در همین راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید سوخت بایو به توافق رسید.

وی افزود: با جایگزینی اتانول با MTBE به عنوان یکی از اوکتان‌افزاها و با به سرانجام رسیدن این طرح، از لحاظ ارزی پالایشگاه آبادان حدود یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

قیم گفت: پالایشگاه آبادان اولین شرکت صنعتی کشور درگذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد تا در میان شرکت‌های صنعتی و نفتی ایران، پیشگام تغییر رویکرد اقتصادی از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی باشد.

وی افزود: پالایشگاه آبادان درصدد است انواع پسماند از جمله گازهای ارسالی به مشعل، لجن‌های نفتی، گوگرد، پسماند الکترونیک و باتری مستعمل، کاستیک، پساب صنعتی و پسماندهای عمرانی و ساختمانی را با کمک طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست‌محیطی معاونت علمی- فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بازچرخانی کند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان یکی از این اهداف توسعه و مانع زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اقتصاد چرخشی در پالایشگاه آبادان به‌عنوان اولین شرکت صنعتی در کل کشور محقق شود و زمینه‌ساز گسترش آن میان دیگر بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور باشد.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست