Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یکی از چالش‌های مهم برای حفظ کیفیت و سلامت بافت وارگان های بدن به منظور انجام عمل‌های جراحی پیوند اعضا، جلوگیری از تشکیل کریستال‌های یخی است که موجب آسیب دیدن جدی این بافت‌ها می‌شود. یک فناوری نوظهور خنک سازی به حفظ و احیای بافت‌های قلب کمک می‌کند و باعث افزایش مدت زمان نگهداری ارگان‌های اهدا شده برای پیوند می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری خنک سازی پس از ۱۶ سال تلاش و بررسی ابداع شده و از آن می‌توان برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی با حفظ کیفیت آن نیز استفاده کرد. صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی دیگر از مزایای استفاده از فناوری یادشده است.

در قالب این فناوری بافت‌های قلب در فضایی تحت فشار ثابت و در درون یک مایع قرار گرفته و ظرف نگهداری آنها از هوا خالی می‌شود تا امکان شکل‌گیری بلورهای یخ از بین برود. سپس درجه حرارت داخل این ظرف تا منفی ۲۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. در این وضعیت بافت‌های مذکور کیفیت و سلامت خود را تا حد زیادی حفظ می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۶۵ تا ۸۰ درصد از نمونه‌ها که بدین شیوه سرد و سپس احیا شده‌اند، یکپارچگی ساختاری بافت قلب حفظ شده و این بافت‌ها همچنین نسبت به دارویی به نام ایزوپروترنول، که برای افزایش ضربان قلب استفاده می‌شود، واکنش مثبت نشان می‌دهند.

کد خبر 5315323

منبع: مهر

کلیدواژه: نارسایی قلبی پیوند قلب ایالات متحده امریکا بافت حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان گوگل ماهواره تولید دانش بنیان همراه اول قانون خودروی برقی توییتر صنعت خودروسازی گوشی آیفون شبکه اجتماعی بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است