Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:21:43 GMT

کربلاء در اربعین؛ خروش میلیون‌ها زائر در بهشت بین‌الحرمین +عکس

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۴۷۵۰

کربلاء در اربعین؛ خروش میلیون‌ها زائر در بهشت بین‌الحرمین +عکس

‍‍‍‍‍‍

در حالی که موج بازگشت زائران کربلای معلی از روز گذشته آغاز شده، از شب گذشته میلیون‌ها زائر مشتاق دیگر خود را به این شهر رسانده‌اند تا امروز را در بهشت بین‌الحرمین عزاداری کنند.

به گزارش مشرق، از روز گذشته، موج بازگشت شمار زیادی از زائران حرم مطهر امام حسین (ع) پس از زیارت و برگزاری مراسم عزاداری در کربلای معلی آغاز شده است، اما از آن‌جا که امروز در عراق، مصادف است با ۲۰ صفر و روز اربعین حسین، همزمان با خارج شدن شمار زیادی از زائران حسینی از کربلاء، سیل جدیدی از عاشقان امام سوم شیعیان وارد این شهر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت حمل و نقل عراق دیروز (همزمان با روز اربعین در ایران و چند کشور دیگر)، از آغاز بازگشت زائران اربعین حسینی پس از زیارت حرم مطهر امام حسین (ع)، در کربلای معلی خبر داد و اعلام کرد که ۳۲۰۰۰ خودرو برای بازگرداندن زائران اربعین بسیج کرده است.

ببینید: تصاویر هوایی از شور حسینی در اربعین

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، از شب گذشته، میلیون‌ها زائر عاشق در مرقدهای مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، جمع شده‌اند تا در روز اربعین حسین، با عزاداری ابراز ارادت کنند.  در مقابل نیروهای امنیتی عراق نیز بر تدابیر خود افزوده‌اند تا مانع هرگونه شکاف امنیتی شوند و تیم‌های بهداشتی نیز در اغلب مناطق استان کربلاء به ویژه در نزدیکی این دو مرقد مطهر مستقر هستند.

تصاویری از حضور عاشقان حسینی، در شب اربعین در کربلای معلی و عزاداری زائران آن در بین‌الحرمین که سازمان الحشد الشعبی عراق منتشر کرده است، در ادامه می‌آید:

دانلود

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز  از تداوم حضور سیل جمعیت عزاداران حسینی در کربلای معلی حکایت می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کربلای معلی عراق اربعین حسینی اربعین حسینی اربعین سازمان الحشد الشعبی عراق بین الحرمین کربلای معلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز