Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: اربعین امسال ۵۳ نفر از مردم مومن و نوعدوست استان موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسین زارع اظهار داشت: شمار مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان در روز اربعین ۷۲ نفر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۷ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از مجموع افرادی که موفق به اهدای خون شدند هشت نفر زن بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش  دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: پارسال ۲۸ نفر  به پایگاه انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار داشت: اهدای خون در استان خراسان شمالی در اواخر اسفندماه به علت شیوع ویروس کرونا تا حدی کاهش یافت اما با گذشت مدتی دوباره شهروندان به یاری بیماران نیازمند به خون شتافتند.

وی  گفت: انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۶ درصد نیاز خونی آن در داخل استان تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهدا خون خراسان شمالی انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است