Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت برق در تلاش است با استفاده از فناوری‌های جدید از ترانسفورماتور‌های پربازده در شبکه برق استفاده کند که باعث کاهش تلفات خواهد شد. انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) تلفات شبکه‌های توزیع نیروی برق درصد بالایی از کل تلفات شبکه الکتریکی است. باتوجه به این موضوع، سرمایه‌گذاری در جهت کاهش تلفات انرژی می‌تواند باعث آزاد سازی ظرفیت تولید شود به این معنی که با انجام سرمایه گذاری مناسب و مهندسی‌شده می‌توان به جای ساخت نیروگاه‌های پرهزینه، تلفات شبکه الکتریکی را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از جنبه‌های مهم طراحی شبکه‌های توزیع، طراحی بهینه شبکه به منظور کاهش تلفات است. عوامل متعددی از قبیل عدم توزیع متناسب بار، بالا بودن نسبت مقاومت و تعداد زیاد مدار‌ها و ترانسفورماتور‌ها نسبت به شبکه انتقال، باعث افزایش تلفات در این شبکه‌ها می‌شود. کم توجهی به این تلفات و دقت نکردن در انتخاب مناسب ظرفیت ترانس و بهره برداری ناصحیح از آن‌ها به عنوان آخرین نقطه تحویل انرژی بسیار گران تمام می‌شود.

در محل‌های توزیع برای اینکه ولتاژ قابل استفاده برای مصارف عمومی و کارخانجات باشد، باید ولتاژ پایین آورده شود. این افزایش و کاهش ولتاژ توسط ترانسفورماتور انجام می‌شود.

هم اکنون تعداد ۷۷۴ هزار دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۱۳۱ هزار و ۲۸۲ مگاوات تنها در شبکه توزیع برق کشور وجود دارد که از این میان ۷۷ هزار و ۹۱۱ دستگاه ترانسفورماتور در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری قرار دارند.

در پایان ماه جاری، کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور که نشان دهنده توان شرکت‌های ایرانی در ساخت و تعمیرات این دستگاه حساس و حیاتی در صنعت برق است، در تهران برگزار می‌شود. قرار است محققانی از کشور‌های اوکراین و آلمان نیز حضور داشته باشند.
طراحی و تولید، تست، نصب و بهره برداری، حمل و نقل، تجهیزات حفاظتی، مدیریت عمر ترانسفورماتور، تعمیرات و تجهیزات جانبی از محور‌های این کنفرانس به شمار می‌رود.
گفتنی است سال گذشته مدیرعامل شرکت توانیردر خصوص کاهش تلفات گفت: تلفات شبکه برق برای اولین بار به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد.

/خبرگزاری دانشجو برچسب ها: ترانس‌های پربازده ، کاهش تلفات ، شبکه برق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PCD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کاهش تلفات شبکه برق کاهش تلفات تلفات شبکه شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است