Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:50:01 GMT

محکومیت ۶۰۷ میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۵۲۲۹

محکومیت ۶۰۷ میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت

شرکت دانا گاز امارات متحده عربی مدعی شد یک دادگاه داوری بین المللی شرکت ملی نفت ایران را در پرونده اختلاف درباره تامین گاز به پرداخت ۶۰۷.۵ میلیون دلار خسارت به این شرکت محکوم کرده است.

به گزارش ایسنا، این اختلاف مربوط به یک قرارداد ۲۵ ساله خرید و فروش گاز بین شرکت کرسنت پترولیوم – زیرمجموعه دانا گاز - و شرکت ملی نفت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانا گاز می گویند این قرارداد هرگز اجرا نشد.

شرکت ملی نفت ایران در این باره اظهارنظر نکرده است.

این غرامت پس از حکمی که در سال ۲۰۱۴ به نفع دانا گاز صادر شد، اعلام می شود و برای هشت سال و نیم اول توافق ۲۵ ساله ای است که قرار بود در سال ۲۰۰۵ آغاز شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت دانا گاز در بیانیه ای اعلام کرد جلسه نهایی برای ادعای خسارت بزرگتر برای ۱۶ سال و نیم باقی مانده این قرارداد، برای اکتبر سال ۲۰۲۲ در پاریس تعیین شده و تصمیم نهایی درباره غرامت در سال ۲۰۲۳ اعلام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرسنت شرکت ملی نفت ایران شرکت دانا گاز دانا گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت استخراج و فرآوری مواداولیه شیشه (سهامی‌خاص) قصد فروش ۳.۹۸۶.۰۰۰ سهم از سهام خود را داشته که این موضوع را با انتشار آگهی مزایده در روزنامه دنیای اقتصاد مورخ ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱ و تعیین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت بعنوان برگزارکننده مزایده اعلام عمومی نموده است؛ امّا پس از انجام فرآیند مزایده اختلافاتی بین طرفین درباره برنده مزایده سهام پیش می‌آید تا جایی‌که حل و فصل موضوع به دادگاه کشیده می‌شود! ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J03

دیگر خبرها

  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد