Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@08:25:51 GMT

صنعت بانک چندمین نماد بورس است؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۵۳۱۸

صنعت بانک چندمین نماد بورس است؟

یک کارشناس بورس اعلام کرد: صنعت بانکداری با ۷ درصد پنجمین صنعت بزرگ بورس است. مهدی قلی پور کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص حضور بانک‌ها در بورس بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ نماد بانکی/موسسه اعتباری در بورس و فرابورس حضور دارند و به طور متوسط ۷ درصد ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند. به عبارت بهتر ۷ درصد از نوسانات شاخص کل بورس و ۳ درصد نوسانات شاخص کل هم وزن را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس ادامه داد: بعد از صنایع شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانی‌های فلزی و چند رشته‌ای صنعتی که جمعا ۶۲ درصد بازار بورس را تشکیل می‌دهند، صنعت بانکداری با ۷ درصد پنجمین صنعت بزرگ بورس است.

قلی پور در خصوص حضور صنعت بانکداری در بورس ادامه داد: بازدهی این صنعت از ابتدای سال منفی ۹.۵ درصد بوده و به عبارتی شاخص کل را نزدیک به ۶ دهم درصد و شاخص کل هم وزن را نزدیک به ۲ دهم درصد از ابتدای سال به پایین کشیده است.

وی توضیح داد: این در حالی است که شاخص کل بورس در شش ماهه اول ۶ درصد رشد داشته و شاخص کل هم وزن هم در همین دوره منفی ۵.۵ درصد افت داشته است. پ‌ای تی تی ام صنعت هم نزدیک به ۶.۵ بوده که ۳ واحد کمتر از میانگین کل بازار یعنی ۹.۵ واحد است.

قلی پور تاکید کرد: بورس بانک‌ها بعد از اینکه بورس رشد بی سابقه‌ای داشت، ایجاد شد. به عبارتی شرکت‌ها و صنایع مختلف با رشد بورس، وارد بازار بورس به‌منظور جذب سرمایه وارد بازار بورس شدند.

صنایع متخلف خصوصی و دولتی سهام‌شان را برای فروش عرضه کرده‌اند، دست سرمایه‌گذاران برای انتخاب درست و کسب سود فراوان از همیشه بازتر است. یکی از معروف‌ترین گروه‌های حال حاضر بازار بورس، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری است که برخلاف باقی گروه‌ها از ثبات بیشتری برخوردار است. چندی پیش که شاخص کلی بورس شدیداً صعودی بود، سهام بانک‌ها هم روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کرد. جالب اینکه پس از سقوط تاریخی بورس، سهام این گروه کم‌ترین ضرر را متحمل شد و حتی در بیشتر مواقع صعودی باقی ماند.

شرکت‌های مختلف از صنایع گوناگون سهام خود را برای فروش عرضه می‌کنند و سرمایه‌گذاران به امید کسب سود، این سهم‌های عرضه‌شده را خریداری می‌کنند؛ البته هیچ تضمینی برای سود کردن وجود ندارد و حتی ممکن است سرمایه‌گذار متضرر شود. قاعدتا در مورد بورس بانک‌ها نیز همین گونه است.

طی چند سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ، خصوصی و دولتی، همه و همه سعی کردند به هر نحوی وارد بازار بورس اوراق بهادار شوند. یکی از صنایعی که با تمام قوا وارد و به امید جذب سرمایه و نقدینگی وارد این بازار شد، صنعت غول‌پیکر بانکداری بود.

با وجود اینکه خیلی وقت است بازار بورس اوضاع خوبی ندارد، همچنان نماد‌های بانکی روند رو‌به‌رشدی دارند. به همین جهت گزینه‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری – مخصوصاً بلندمدت – محسوب می‌شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک بورس پول نیوز اقتصاد پول بازار بورس صنعت بانک بانک ها شاخص کل ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت