Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان حیات وحش می‌گویند: اولین پرنده ای که حدود ۱۸ هزار سال قبل توسط انسان پرورش داده و اهلی شد احتمالا پرنده ای موسوم به "کاسوآری" بوده که اغلب به دلیل انگشتان بلند و خنجر مانند به عنوان خطرناک ترین پرنده جهان شناخته می شود.

به گزارش ایسنا، این پرنده بومی و تهاجمی که اغلب از نظر ظاهری با دایناسورها قابل مقایسه است، گزینه مطلوبی برای اهلی کردن محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مطالعه جدید روی بیش از ۱۰۰۰ قطعه پوسته تخم مرغ فسیل شده در گینه نو نشان می دهد که انسان های اولیه ممکن است تخم های این پرنده بزرگ را قبل از خروج جوجه ها جمع آوری کرده و سپس جوجه ها را پرورش داده اند.

گینه نو جزیره ای بزرگ در شمال استرالیا است.

کارشناسان اظهار داشتند در حالی که یک کاسوآری می تواند تهاجمی باشد به عنوان مثال مردی در فلوریدا در سال ۲۰۱۹ توسط یکی از این پرندگان کشته شد، اما جوجه های این پرنده به راحتی به اولین چیزی که بعد از خروج از تخم مرغ می بینند، عادت می کنند و این بدان معنی است که نگهداری و پرورش این حیوانات آسان است.

امروزه کاسوآری بزرگترین مهره دار گینه نو محسوب می شود و پرها و استخوان های آن ها مواد گرانبهاییست که برای تزئینات لباس در این جزیره استفاده می شوند. همچنین گوشت این پرنده نیز در گینه نو یک غذای لذیذ محسوب می شود.
در حال حاضر سه گونه کاسوآری وجود دارد که بومی مناطق شمالی کوئینزلند، استرالیا و گینه نو هستند.

به گفته محققان، قدمت پوسته های تخم مرغ فسیل شده این پرندگان از بین ۱۸ هزار تا ۶۰۰۰ سال متغیر بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، اعتقاد بر این است که انسانها اولین جوجه های "اهلی" این پرنده و البته گونه‌هایی با جثه‌های کوچکتر را ۹۵۰۰ سال پیش پرورش داده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرنده پرنده کاسوآری استراليا گینه نو گینه نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: کانال شبکه خبر

tags # اصفهان ، سیل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اشک‌های سردار رادان در قم
  • بازی هوشمندانه یک کلاغ با انسان (فیلم)
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • (ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!
  • (ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!
  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی