Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:11:58 GMT

نفوذ فرهنگ‌های غربی در میان جوانان ریشه کن شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۵۹۳۹

نفوذ فرهنگ‌های غربی در میان جوانان ریشه کن شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رفیع پورتهرانی روز سه شنبه در بزرگداشت مقام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز اظهار داشت: محبت به اهل بیت در میان برادران اهل سنت از اهل تشیع بیشتر نباشد کمتر نیست و این تقارب و اتحاد بین مذاهب اسلامی تحکیم شده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) میان مسلمانان فرد بازر و افضل است، افزود: اهل سنت هم همانند اهل تشیع به کربلا مشرف شده و از فضیلت های امام حسین بهره ‌مند می شوند که این یک سرمایه بزرگ برای جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فرموده پیامبر بزرگ اسلام "خداوندا من حسن و حسین را دوست دارم و تو هم آنها را دوست بدار " اشاره کرد و گفت: جایگاه امام حسین (ع) در جهان اسلام جایگاه ویژه است.

حجت الاسلام و المسلمین پور تهرانی یکی از هدف های قیام و نهضت امام حسین را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: بیشتر محرمات و واجبات بین اهل سنت و تشیع مشترک است و این اشتراکات زیاد باعث تقویت امت اسلامی می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در تهران، سیره حضرت علی بن ابی طالب را در میان مسلمانان مورد اعتنا و قبول برشمرد و گفت: سیره حضرت علی تنها برای شیعه نیست بلکه برای برادران اهل سنت هم مهم و ارزشمند و مورد استناد است و در میان همه مسلمانان یک سیره افضل است.

وی با اشاره به اینکه بیگانگان با تهاجم فرهنگی به دنبال مخدوش کردن اخلاق و اعمال جوانان ما هستند، تاکید کرد: همه ما باید با یک برنامه عملی و کاربردی در برابر این نفوذها تعامل و همکاری داشته باشیم تا بتوانیم به شیوه درست تهاجم فرهنگی کشورهای غربی را ریشه کن کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی را باید با روش های فرهنگی برطرف کرد، افزود: مشکلات و منکرات را شناسایی کنیم تا با شیوه درست و اصولی این مشکلات را از سر راه جوانان برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم با بیان اینکه شخصیت های شیعه و سنی طراز اول صدر اسلام بسیار با هم تعامل داشته اند و همواره یکدیگر را یاری داده اند افزود: در روایت آمده است که آنان همواره دست از یاری یکدیگر برنداشته اند.

حجت الاسلام احمد حاتمیان ادامه داد: اهل سنت احترام خاصی برای امام حسین (ع) و نهضت کربلا قائل هستند، زیرا در این نهضت شاهد نهایت آزاد مردی بود و بی شک، دوستی و محبت اهل بیت موجب اتحاد اسلامی است.

ماموستا محمود ابن الخیاط امام جمعه موقت سقز نیز اظهار داشت: برادران اهل بیت نور چشم ماست و این اتحاد نشان از همبستگی و وحدت همیشگی مسلمانان است بنابراین برادارن مسلمان این اتحاد را حفظ کنند تا بیگانگان از این مسایل سو استفاده نکنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز نیز در این بزرگداشت، با تاکید بر اتحاد مسلمانان در برابر بیگانگان و دشمنان اسلام، افزود: شجاعتی که هم اکنون در میان مسلمان است از قیام امام حسین (ع) بر گرفته شده است و باید این اندیشه ها حفظ و به نسل های بعدی منتقل شود.

سیدفاروق حسینی با بیان اینکه اهل بیت میان مسلمانان و بخصوص اهل سنت جایگاه ویژه ای دارد و اهل تشیع و اهل سنت یک مسیر را دنبال می کنند، اضافه کرد: بخشی از تحولات جهان اسلام از رهنمودهای امام خمینی (ره) سرچشمه می گیرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 

برچسب‌ها کردستان مجمع جهانی اهل بیت امام خمینی امام حسین (ع) سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مجمع جهانی اهل بیت امام خمینی کردستان مجمع جهانی اهل بیت امام خمینی امام حسین ع سقز امام حسین اهل سنت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  حجاب یکی از آن عوامل و رفتارهایی است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی ایفا می‌کند. در واقع وقتی قرار است در محتوای یک جامعه عفت و پاکدامنی مطرح باشد آن وقت مسأله پوشش یک زن مسلمان مفهوم عمیقی به خود می‌گیرد و تبدیل به قانون می‌شود که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، حجاب یک حکم شرعی و قانونی است و عمل به آن بر همگان، مسلم و واجب است. دین اسلام، پوشش را یکی از بهترین عوامل حفاظت زنان و حفظ سلامت اجتماعی می‌داند و در واقع حجاب، لباس مشارکت اجتماعی و آزادی زنان در جامعه است و چون زن بدحجاب، هرگز نمی‌تواند جلوی نگاه‌های آلوده و هوس‌انگیز مردان را بگیرد، اسلام از زنان خواسته که با رعایت پوشش اسلامی ازچشم‌چرانی مردان جلوگیری وازحقوق فردی و اجتماعی‌شان محافظت کنند. امین کشوری، کارشناس عفاف و حجاب به جام‌جم می‌گوید:«حجابی که اسلام راجع به آن حرف می‌زند و در آیات قرآن به آن اشاره شده است به مصلحت مردم وهمین خانواده‌هاست.همان دختران جوانی که می‌خواهند همسران‌شان راحفظ کنندو پسرانی که می‌خواهند زن محبوب‌شان راازدست ندهند،بدون حفظ حجاب ورعایت حدوحدود آن این خواسته‌های‌شان‌عملی نمی‌شود.»
     
تضاد آموزه‌های غربی با ارزش‌های اسلامی
درجوامع غربی برای این‌که از زن، موجودی به وجود بیاورند که موردنظر خودشان و اهداف سودجویانه‌شان باشد، نیازدائم به مد دارند تا با درست کردن آن، چشم‌ها، دل‌ها و ذهن‌ها را به همین جذابیت‌های ظاهری و کوته‌بینانه مشغول کنند. اما فردی که به این ظواهر وسوسه‌انگیز مشغول شودمجالی برای رسیدن به ارزش‌های واقعی واخلاقی خواهدداشت؟امین کشوری می‌گوید: «آموزه‌های غربی به زنان می‌آموزد که همه ارزش‌های آنها در «تن» خلاصه شده‌ و اگر توانست اندام، ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش را به بهترین شکل ممکن برای افراد جامعه به نمایش بگذارد، می‌تواند ایفای نقش کند. اما این نگاه، مقابل ارزش‌های دینی و اسلامی است. اسلام می‌گوید: نقش اصلی زن در جایگاه همسری و مادری است و با حفظ این موقعیت‌ها و رعایت حجاب که برایش امنیت می‌آورد می‌تواند در عرصه اجتماع ظاهر شود و به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی یا حتی اقتصادی نیز بپردازد». البته اسلام هرگز نخواسته مرد از زن بهره‌کشی اقتصادی کند،بلکه سخت با آن مبارزه می‌کند و ازنظر اسلامی، استقلال اقتصادی زن، امری مسلم و متعلق به خود اوست. 

بالا رفتن سطح استانداردهای جنسی 
درجوامع غربی، دردسترس بودن زنان بی‌حجاب ورفتارهای غیرطبیعی آنان سبب شده که مردان به تدریج ازآنها رویگردان و حتی متنفر شوند.در واقع دیدن سطح بالایی از بی بندوباری و جذابیت‌های زنان برای مردان به عادت تبدیل شده، چون مردان روزانه با تعداد زیادی از زنان بی حجاب رو‌به‌رو می‌شوند و این تقاضای روحی،روانی و جنسی آنها را بالامی‌برد وطالب سطح جدید، متنوع و بی‌بندوبارتر ازوضعیت موجودشان می‌شوند. این موضوع باعث شده تا مردان برای ارضای غریزه جنسی خود به همجنسان خود روی آورند. سردی و بی‌مهری مردان نیز سبب شده تا زنان نیزبه همجنسان خودروی آورندکه همجنس بازی یکی ازمشکلاتی است که تمدن غرب با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما در اسلام همه نیازها و تامین آنها باید در مسیر تعالی و سعادتمندی انسان باشد نه این که همه فکر وذکر افرادبرای تامین نیازهای جنسی که به صورت عطش جنسی درآمده،صرف شود.به گفته کشوری، آزادی‌های جنسی نامشروع، موجب شده پیمان اخلاقی و زناشویی همسران و به عبارتی بنیان خانواده از بین برود و سبب به وجود آمدن پیامدهای ناگواری مانند سقط جنین، بچه‌های نامشروع، خشونت و تجاوز به زنان، خروج از مرز اعتدال در پرداختن به نیازهای جنسی و... شود. کم شدن و سیر نزولی جمعیت نیز یکی دیگر ازمعضلات چنین جوامعی است و هنگامی اتفاق می‌افتد که نسل موجود به دلایل تمایل نداشتن به تشکیل خانواده و فرزنداوری و ترویج روابط نامشروع جنسی و...تمایلی به تولید نسل جدید نداشته باشد. در این‌گونه جوامع تعداد سالمندان و سالخوردگان نسبت به درصد کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند