Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: جامعه جهانی موافقت کرده که تهران می‌تواند تا حد مشخصی به غنی سازی اورانیوم بپردازد.

بر اساس این گزارش، گروسی که این سخنان را در جریان گفتگوی خود با برنامه «هارد تاک» بی بی سی مطرح می‌کرد، با کنایه به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: برخی دیدگاه‌های مختلفی (در خصوص برنامه هسته‌ای ایران) دارند؛ اما تصمیم گیری در این خصوص به من ارتباطی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری شبکه بی بی سی با استناد به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که اقدامات بازرسی آژانس، بازیگران منطقه را راضی نکرده است. گروسی در پاسخ به وی گفت: تصور نمی‌کنم بتوان چنین از سخنان نخست وزیر اسرائیل برداشت کرد که بازرسی‌های ما قابل اعتماد نیست.

وی همچنین در خصوص سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: این موضوع، یک مساله سیاسی است و من علاقه‌ای به مداخله در این خصوص ندارم.

گروسی ادعا کرد: سخن من این است که ما قابلیت‌های هسته‌ای ایران را تحت نظر داریم و آنچه شرایط فعلی را حساس کرده این است که اگر دسترسی‌های ما در داخل ایران با محدودیت روبرو شوند، کنترل اوضاع از دستمان خارج خواهد شد. بازرسی‌های آژانس در ایران گسترده و وسیع بوده و ما از هر گرم اورانیوم تولید شده در ایران مطلع بوده و از مراکز مختلف (غنی سازی) و رخدادهای به وقوع پیوسته در آنها با خبر هستیم.

کد خبر 5315710

منبع: مهر

کلیدواژه: رافائل گروسی برنامه هسته ای ایران رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان روسیه سوریه فلسطین طالبان افغانستان مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایران ترکیه کره شمالی انگلیس رژیم صهیونیستی هسته ای ایران نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در شبکه احتماعی ایکس از دیدار با «محسن نذیری اصل» نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته آینده در سفری به تهران ضمن دیدار با مقامات ایرانی در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان شرکت می‌کند. 

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان با حضور مهمانانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

او قرار است در روز نخست این کنفرانس در ضیافت شام به میزبانی «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کند.

گروسی همچنین روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند