Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایه و زیرساخت اصلی استان برای توسعه در سال‌های آینده آب است از استاندار خواست برای مسئله آب و آلایندگی‌ها در استان برنامه‌ریزی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، محمدصالح جوکار عصر امروز در دیدار با استاندار جدید یزد ضمن تبریک به مهران فاطمی اظهار داشت: شما از این به بعد فعال اجتماعی یا سیاسی نیستید بلکه استاندار و به عنوان پدر استان و متعلق به همه مردم هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آن چه انتظار می‌رود این است که مطابق با چارچوب‌ها عمل کنید، به گونه‌ای عمل کنید که حتی از مخالفان بیان کنند که شما به همه قشرها توجه دارید.

جوکار افزود: بر فرض مثال نمی‌شود تنها به افراد مؤمن، معتقد، ولایی توجه کرد و از مابقی افراد غافل شد، چون هنگام رأی گرفتن ما از همه مردم خواهان رأی هستیم نه یک قشر خاص.

وی با بیان اینکه توسعه‌ها بر مبنای آب است و سقف آب است که سقف توسعه را مشخص می‌کند اظهار داشت: از این جهت توسعه استان هم با رکود مواجه شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: اگر به مسئله آب توجه جدی نشود در سال‌های نه چندان دور با چالش جدی رو به رو می‌شویم، بنابراین پایه و زیرساخت اصلی استان برای توسعه یافتن در چهار سال آینده آب است.

جوکار به استاندار جدید یزد گفت: برای مسئله آب برنامه‌ریزی داشته باشید و آب را از حوزه داخلی و حوزه بیرونی دریای عمان پیگیری کنید، در موضوع آب باید در فرآیندها تسریع ایجاد شود.

وی گفت: خط دوم انتقال آب دو سه سال است تعطیل شده که امسال مجلس بودجه 100 میلیارد به آن اختصاص داد اما مجری، پیمانکار و اراده قوی برای اجرای طرح وجود ندارد اگر کارها انجام شده بود اکنون مطابق برنامه سال 1400 شاهد 50 درصد کار بودیم و با ظرفیت‌های قانونی بودجه به راحتی می‌توانستیم استفاده می‌کردیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله دیگری که همه رنج می‌دهد آلایندگی‌ها است و همه جا بحث از آلاینده‌ها است افزود: متأسفانه در طی سال‌های گذشته سمت و سوی استان به سمت صنایع بوده و توجه نشده که این صنعت می‌تواند چه آسیب‌های را به استان یزد وارد کند.

وی خاطر نشان کرد: نقش راه آینده مطابق با اقلیم بومی استان یزد باشد و عناصر واقعی شکل دهنده صنعت هم ویژه استان طراحی شود، لذا نقشه راه قطعاً باید تغییر پیدا کند.

جوکار عنوان کرد: در مرحله اول فرهنگ سازی و آموزش است، به سرمایه‌گذاران هم در این بخش توجه شود تا ورود کنند و سود و سرمایه آنها هم حفظ شود.

کوتاهی در اجرای زیرساخت فرودگاه پارس آباد خیانتی نابخشودنی است طرح آبرسانی به 4000 نفر از ساکنین روستاهای محروم سیستان و بلوچستان افتتاح شد شرایط وخیم خشکسالی در خراسان شمالی؛ فقط 30 درصد سدها آب دارند + فیلم

وی بیان کرد: برخی از شهرستان‌ها از سرمایه اشباع شده است و اگر باز سرمایه‌گذاری شود جمعیت غیر بومی را افزایش می‌دهد چون در حال حاضر در آن شهرستان‌ها نرخ بیکاری صفر شده و از استان‌های دیگر ورود می‌کنند و توزیع امکانات بهم می‌خورد.

جوکار بیان کرد: هر چند مبنای حرکت دولت سیزدهم عدالت بوده است، اما لازم است منابع باید به درستی توزیع شوند، اگر بودجه به درستی خرج نشود دستاوردی برای شهرستان‌ها و مناطق محروم نخواهد داشت.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت  ایران عراق را شریک دوم تجاری ایران معرفی کرد و افزود: عراق جزو کشور‌های اولویت‌دار ما در تجارت محسوب می‌شود؛ در سال‌های اخیر ما در تجارت با این کشور بر صادرات کالا با ارزش افزوده بالاتر مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی تمرکز کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ششمین کمیسیون مشترک ایران و عراق در حال برگزاری است، گفت: کمیسیون مشترک با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق ۱۶ اردیبهشت کار خود را آغاز کرد؛ در صورت جلسه این کمیسیون بند‌های دستگاه‌هایی که در این کمیسیون نقش دارند آورده شده است.

وی نقش وزارت صمت در کمیسیون مشترک ایران و عراق را کاربردی دانست و افزود: مهم‌ترین کمیته این کمیسیون کمیته تجاری و اقتصادی است که مسئولیت آن با سازمان توسعه تجارت ایران، به‌خصوص دفتر غرب آسیا این سازمان است. در این کمیته از سازمان‌های تحت پوشش مانند سازمان زمین‌شناسی، شرکت شهرک‌های صنعتی و... بند‌هایی به عنوان بند‌های پیشنهادی قید شده است.

ربیهاوی با اشاره به مهم‌ترین بند‌های کمیسیون مشترک ایران و عراق، بیان کرد: برگزاری سومین کمیته بازرگانی ۱۴۰۳ و پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک صنعتی در سال جاری از مهم‌ترین بند‌های پیشنهادی کمیسیون مشترک است؛ گفتنی است این دو بند مورد توافق طرف عراقی نیز قرار گرفته است. درکنار این بندها، موضوعاتی مربوط به کمیته تجاری مانند بحث توافقات اتاق‌های بازرگانی، پیگیری اختلافات بین تجار، توسعه صادرات و تسهیل در امور تجاری اتاق‌های بازرگانی در دستور بررسی قرار گرفته است.

 مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی که در عراق فعال‌ هستند با یکسری مشکلات مواجه هستند. تلاش ما رفع و رجوع این مشکلات و تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی در بازار عراق و اخذ ضمانت‌نامه‌های بانکی و افتتاح حساب و... است.

وی تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق را به عنوان دیگر توافق‌ کمیسیون مشترک دو کشور دانست و افزود: نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ج. ا ایران و جمهوری عراق به عنوان یکی از بحث‌های تسهیل تجارت هدف‌گذاری شده است. هدف بررسی روابط اقتصادی ما با عراق در این کمیسیون است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم