Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@00:50:22 GMT

ترامپ قصد حمله نظامی به چین نداشت

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۶۶۹۹

ترامپ قصد حمله نظامی به چین نداشت

به گزارش جام جم آنلاین، «مارک میلی»، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه در یک جلسه استماع در واکنش به ادعاهای منتشر شده در یک کتاب گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق این کشور قصدی برای حمله به چین نداشته است.

حدود دو هفته پیش رسانه‌ها با استناد به کتابی با نام «خطر» (Peril) که توسط دو روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی یعنی «باب وودوارد» و «رابرت کاستا» نوشته شده ادعا کردند «مارک میلی» در پی نگرانی از احتمال وقوع جنگ با چین در پی تنش‌زایی‌های ترامپ، دو بار با همتای چینی خود مخفیانه تماس گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب که بر اساس گفته‌های مستند حدود ۲۰۰ منبع مطلع دولتی و غیردولتی نوشته‌شده، آمده است، میلی که از رفتارهای عصبی ترامپ در هفته‌های پایانی حضورش در کاخ سفید و مشخص‌شدن شکست وی در انتخابات ریاست‌ جمهوری نگران بود، یک بار در تاریخ سی‌ام اکتبر ۲۰۲۰ و بار دیگر در تاریخ هشتم ژانویه با «لی زوچِنگ» رئیس ستاد مشترک کمیته مرکزی نیروهای مسلح چین تماس گرفت.

مارک میلی امروز (سه‌شنبه/ ۶ مهرماه) در یک جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفته که هدف تماس‌های دو کاستن از تنش‌ها بوده و ترامپ قصدی برای حمله به چین نداشته است.

او گفت: «هدف مشخص تماس‌های من در اکتبر و ژانویه، اطلاعات نگرانی‌کننده‌ای بود که باعث شده بود که ما باور کنیم چینی‌ها نگران حمله نظامی از سوی آمریکا هستند.»

این در حالی است که پیش از وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با استناد به بخش‌هایی کتاب «خطر» نوشته بود میلی از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه «به شدت شوکه» شده بود و اطمینان داشت که کارکردهای عقلانی ترامپ بعد از نتایج انتخابات به شدت تضعیف شده است.

طبق آنچه در کتاب مطرح شده میلی به فرماندهان ارشد نظامی گفته است: «هیچ‌وقت نمی‌توان فهمید چه اتفاقی باعث می‌شود رئیس‌جمهور جوش بیاورد.»

طبق روایت سی‌ان‌ان از کتاب خطر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دو روز بعد از آشوب‌های ۶ ژانویه مقام‌های ارشد نظامی را جمع کرده و از آنها خواسته از گرفتن هر گونه دستور احتمالی از «دونالد ترامپ» برای آغاز حمله هسته‌ای اجتناب کنند.

سی‌ان‌ان می‌گوید دیدار رابرت میلی با مقام‌های ارشد پنتاگون روز ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (دو روز بعد از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره) به صورت مخفیانه برگزار شده است.

او در آن جلسه خطاب به فرماندهان ارشد نظامی گفته از هیچ کس دستوری برای اقدام نظامی نگیرند مگر اینکه او هم جزئی از فرایند تصمیم‌گیری بوده باشد. وی گفت: «مهم نیست چه چیزی به شما گفته می‌شود شما این روال را دنبال کنید و [اطمینان حاصل کنید] که من جزئی از فرایند تصمیم‌گیری بوده‌ام.»

مارک میلی سپس در اتاق چرخ زده به چشمان تک تک فرماندهان نگاه کرده و از آنها خواسته که بگویند که فهمیده‌اند وظیفه‌شان چیست. نویسندگان کتاب نوشته که میلی، این اقدام را نوعی «سوگند» می‌دانسته است.

کتاب peril بر اساس مصاحبه با بیش از ۲۰۰ شاهد عینی نوشته شده و روایتی جدید از آخرین روزهای حضور دونالد ترامپ در قدرت است. این سومین کتاب وودوارد است که به شرح رفتارهای تکانشی و دمدمی‌مزاج فرمانده کل نیروهای مسلح در آمریکا می‌پردازد. مطابق این روایت، ترامپ در آخرین روزهای حضورش در قدرت عصبانی بوده و بر سر مشاوران و معاونانش فریاد می‌زده است.»

این کتاب همچنین شامل بخش‌هایی است که به شرح رفتارهای ترامپ در روزهای منتهی به حمله به کنگره می‌پردازد و علاوه بر آن شامل جزئیات جدیدی درباره بگو مگوی ترامپ با معاونش «مایک پنس» در روز ۵ ژانویه است.

سی‌ان‌ان نوشته ترس مارک میلی از رفتارهای ترامپ مبتنی بر مشاهدات شخصی‌اش از نحوه تصمیم‌گیری‌های شتابزده و عجولانه ترامپ بوده است. نویسندگان کتاب نوشته‌اند اتفاقات ۶ ژانویه و خطرات احتمالی آن برای منافع ملی آمریکا هراس‌های میلی را دو چندان کرده است.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در همان روز تماسی با مارک میلی حاصل کرده است. سندی که درباره متن این مکالمه موجود است نشان می‌دهد که میلی به پلوسی اطمینان خاطر داده که بابت احتمال حمله هسته‌ای آسوده‌ خاطر باشد.

پلوسی در آن تماس تلفنی به مارک میلی گفته است: «چیزی که می‌خواهم بگویم این است که وقتی نتوان جلوی حمله او به کنگره را گرفت چه کسی می‌داند چه اقدام دیگری می‌خواهد انجام دهد؟ می‌دانی، او دیوانه است. او از مدت‌ها پیش دیوانه شده است.»

میلی به پلوسی گفته است: «خانم رئیس، من در تمام این موارد با شما موافقم.»

بعد از همین تماس تلفنی بوده که مارک میلی تصمیم گرفته که باید کاری انجام بدهد و فرماندهان نظامی را برای دفع خطر ترامپ جمع کرده و از آنها سوگند گرفته است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مارک میلی دونالد ترامپ باب وودوارد مارک میلی سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ

استرلینگ و کوکوریا وضعیت مبهمی برای ادامه حضور در چلسی دارند

طرفداری | به گزارش تلگراف، عملکرد بحث برانگیز رحیم استرلینگ و مارک کوکوریا در فصل جاری، ممکن است سران چلسی را به فکر فروش این دو بازیکن بیاندازد. هرچند رحیم استرلینگ با ۸ گل و ۸ پاس گل در فصل جاری آمار به نسبت قابل قبولی را به ثبت رسانده، اما استمفوردبریج از این بازیکن باتجربه انتظار بیشتری دارد و در صورت دریافت پیشنهادی هنگفت، فروش او را بررسی می‌کند. بر اساس خبرها، چندین باشگاه از لیگ حرفه‌ای عربستان به جذب استرلینگ علاقه نشان داده و قصد دارند در تابستان ۲۰۲۴، برای خرید او اقدام کنند. چلسی آماده‌است تا با بررسی پیشنهادهای سعودی‌ها، به بهترینِ آن‌ها پاسخ مثبت داده و اجازه جدایی وینگر ۲۹ ساله خود را صادر کند.

گفتنی است رحیم استرلینگ تا سال ۲۰۲۷ با چلسی قرارداد دارد و ارزش تقریبی او توسط ترنسفرمارکت، ۴۵ میلیون یورو تخمین زده شده‌است.

آینده مبهم مارک کوکوریا

یکی دیگر از بازیکنانی که وضعیت مشخصی برای فصل آینده ندارد، مارک کوکوریا است. فول‌بک اسپانیایی طی مدت زمان حضورش در چلسی بارها مصدوم شده و بازی‌های زیادی را به همین دلیل از دست داده‌است. کوکوریا در فصل جاری هم تنها ۲۰ بازی برای چلسی انجام داده‌ و کادر فنی این تیم نتوانسته روی او به عنوان یک بازیکن همیشه در دسترس حساب باز کند.

با وجود قراردادی که تا سال ۲۰۲۸ معتبر است، چلسی ممکن است شرایط مشابه استرلینگ را برای کوکوریا نیز اعمال کند: یعنی در صورت دریافت پیشنهادی مناسب، به جدایی این بازیکن رضایت دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم