Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم شامگاه سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران اظهار داشت: آمادگی نیروهای امداد و نجات استان در پایانه مرزی و شهر مهران در این سفر مورد بررسی قرار گرفت‌.

وی ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده نیروهای هلال احمر به اندازه کافی در مرز مهران مستقر هستند.

قوسیان مقدم اضافه کرد: یک پایگاه امدادی هلال احمر در پایانه مرزی مهران فعال است و طی هماهنگی‌هایی که با مدیرعامل هلال احمر استان انجام شده مقرر شد برای انبارهای امدادی استان نیز اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام نیز گفت: ارتقای توان عملیاتی هلال احمر با ایجاد پایگاه های موقت و سیار در مسیر تردد زائران اربعین حسینی  یک ضرورت به شمار می آید.

محمد نوذری با تاکید بر ایجاد هماهنگی و همکاری با کمیته اسکان، خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری زائران عتبات عالیات شد.

وی افزود: هلال احمر در تامین ماسک و تحویل آن به نیروی انتظامی اقدامات لازم را بعمل آورد.

وی خواستار استقرار بالگرد در مرکز استان، استقرار آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در مرز مهران، پوشش امداد و نجات حوادث برون مرزی و هماهنگی لازم در داخل عراق و فعال سازی قرارگاه عملیاتی اربعین شد و بر آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

هم اکنون موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران آغاز شده است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام مهران محمد نوذری زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام مهران استانداری ایلام ایلام مهران محمد نوذری زائران اربعین مرز مهران هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود