Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:35:31 GMT

چین از تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۷۷۶۰

چین از تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین با برگزاری یک نمایشگاه نظامی، از تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید الکترونیکی خود رونمایی کرد. ‏

این نمایشگاه با نام «اِیرشو چاینا»، به طور عمده بر تسلیحات و تجهیزات هوایی متمرکز است و در آن هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی و هواپیماهای مخصوص جنگ ‏الکترونیک به نمایش در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اصلی‌ترین تجهیزات نظامی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده، یک پهپاد بزرگ به طول ۱۴ متر است که ‏مأموریت آن شناسایی و گشت دریایی عنوان شده است.‏

همچنین نمونه اولیه هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و تهاجمی به طول ۱۵ متر و با طول بال بیش از ۲۰ ‏متر‬ از دیگر تجهیزات نمایش داده شده در نمایشگاه یاد شده است. به گفته طراحان، این هواپیما بدون سرنشین قادر است در ارتفاع بیش از ده هزار متر و با ‏سرعت زیاد ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت و به مدت ۲۰ ساعت پرواز کند. این هواپیمای نسل جدید همچنین قادر است رادار، ساز و کارهای شناسایی، ‏موشک یا حتی بمب‌های هوا به زمین حمل کند. ‏

چین اگرچه فاصله قابل توجهی از نظر آمار و تجهیزات نظامی با آمریکا دارد، اما طی چند سال گذشته با افزایش بودجه نظامی تلاش دارد تا فاصله نظامی خود با واشنگتن را به حداقل برساند.

برگزاری این نمایشگاه نظامی در چین همزمان با افزایش رقابت‌ها و تشدید تنش‌ها در روابط این کشور با آمریکا بویژه بر سر اختلافات در دریای چین جنوبی است.

کد خبر 5315809

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایالات متحده امریکا تسلیحات نظامی تنش در روابط ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان روسیه سوریه فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل متحد طالبان افغانستان کره شمالی ترکیه ایران انگلیس تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین