Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتسال ایران گفت: میشل پتروسی در جلسات کلان فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده تیم ملی فوتسال حاضر می‌شد در حالی تیم ملی فوتسال نکاتی را که باید به دروازهبانان می‌گفت، گوشزد نکرد.

محمود خوراکچی در گفت‌‎وگو با میزان، در خصوص شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل قزاقستان و حذف از جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی در بازی دیشب دو نیمه متفاوت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه اول کاملاً تیم برتر بودیم و حتی فرصت داشتیم گل سوم و چهارم را به ثمر برسانیم. اما بر اثر دقت نکردن در ضربات آخر با دو گل به رختکن رفتیم. قزاقستان هم نشان داد فوتسالش پیشرفت زیادی بلد است و در نیمه دوم شیوه و بازی متفاوتی در پیش گرفت. عملاً منطقه دفاعی و بازی تیم ملی تحت تاثیر قرار بگیرد و عوض شود.

وی افزود: اگر بخواهیم ۵ بازی تیم ملی را مورد بررسی قرار بدهیم باید بگویم که نسبتاً متوسط بودیم. کارشناسان جهانی فوتسال معقتد بودند تیم ما مدعی حضور در فینال بود، اما متاسفانه دیشب سوت پایان ایران در مسابقات ۲۰۲۱ به صدا درآمد.

کارشناس فوتسال ایران در پاسخ به اینکه آیا همان بازی مقابل آمریکا نشانگر ضعف در تیم ملی بود، تصریح کرد: این نکته را باید مدنظر داشت که نوع و انگیزه بازی آمریکا طوری بود که تمرکز تیم ملی فوتسال ما را برهم زد؛ البته تیم ملی فوتسال ما هم در این دوره و هم در سال ۲۰۱۶ کیفیت فوتسال خود را نشان داد. باید قبول کنیم که تدارکات در شرایط کرونایی کار را سخت‌تر کرد.

خوراکچی در مورد مشکل کرونا و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال تصریح کرد:  جام ملت‌های برگزار نشد و تیم ملی در تورنمنت تایلند و دو بازی تدارکاتی برگزار کرد که برای حضور در جام جهانی کافی نبود. همین موضوع باعث شد تا کادرفنی تیم ملی فرصت به کارگیری و تجربه اندوزی جوانان را از دست بدهد. عیار بازیکن تیم ملی باید در تورنمنت بین المللی تدارکاتی مشخص شود. شاید اگر جام ملت‌های برگزار می‌شد کادرفنی فرصت بیشتری برای به کارگیری بازیکنان جوان داشت. اگر مسلم اولادقبا و طا‌ها نعمتیان در این مسابقات به خوبی نمایش دادند به خاطر اینکه حداقل ۳ تورنمنت آسیایی دیده بودند، اما برای دیگر بازیکنان جوان چنین فرصتی وجود نداشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا به خاطر تغییرات در راس فدراسیون فوتبال در تدارکات تیم ملی فوتسال تاثیر منفی گذاشت، تصریح کرد: در این ۳۵ سالی که در فوتسال حضور دارم کمتر فدراسیونی دیدهام که اینطور به تیم ملی فوتسال توجه داشته باشد. فدراسیون با تزریق پاداش و معوقات حقوقی در سخت‌ترین شرایط ممکن، آرمانی‌ترین شرایط را برای تیم ملی فوتسال ایجاد کرد.

کارشناس تیم ملی فوتسال گفت: تیم ملی به خاطر تعویض‌های یکنواختی که داشت با مشکل مواجه شد. زمان تعویض مناسب بود، اما اینکه در هر تعویض ۴ بازیکن یکسان را به تیم بفرستید، مشکل‌ساز می‌شود. تیم‌های دیگر گروه آنالیز قوی داشتند و از همین نقطه تیم ملی دچار آسیب می‌شد.

خوراکچی تصریح کرد: برعکس تیم‌های دیگر تیم آنالیز تیم ملی در لیتوانی حضور نداشت و از ایران کار را پیش می‌برد. من اگر سرمربی تیم ملی بودم آنها را حتما به لیتوانی می‌بردم و به صورت مجهز و با تکنولوژی روز دنیا کار را پیش می‌بردم. متاسفانه از این جهت تیم ملی خیلی ضرر کرد. در کنار این موضوع، میانگین سنی و آمادگی جسمانی ملی پوشان کار را سخت کرد. چرا که به خاطر شرایط کرونا نتوانستیم بدنسازی مناسبی داشته باشیم و این موضوع در بزنگاه‌ها خودش را نشان داد. البته باید از بازیکنان تیم ملی تشکر کرد که در شرایط سخت کرونایی، در اردو‌ها حضور فیزیکی داشتند و از نظر آمادگی خود را در شرایط آرمانی قرار دادند.

وی درباره اینکه چرا همدلی و نشاط همیشگی در تیم ملی وجود نداشت، عنوان کرد: بله تیم ملی شور و نشاط همیشگی را نداشت. اتحاد بزرگترین تاکتیک برای رسیدن به موفقیت و پیروزی است. ملت ما نشان داده هر وقت همدل می‌شود کار‌های بزرگ انجام میدهد. متاسفانه این بار همدلی در تیم ملی فوتسال مثل سابق نبود. البته یک طرفه هم نباید قضات کنیم باید اجازه بدهیم آن‌ها به ایران بازگردند و شرایط را به خوبی بررسی کنیم.

کارشناس فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی تیم ملی به اندازه کافی قوی بود، اظهار داشت: به نظرم اکثریت کادرفنی توانمند هستند و تیم با همین نفرات در جام جهانی قبلی به مقام سوم رسید. شاید تنها نقطه‌ای که احساس ضعف کردم مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتسال بود. میشل پتروسی در جلسات کلان فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده تیم ملی فوتسال حاضر می‌شد در حالی که این فراتر از وظیفه او بود. اما در تیم ملی فوتسال نکاتی را که باید به دروازهبانان می‌گفت، گوشزد نکرد. برای مثال کنترل تیر دوم. در فوتسال گلر باید مدافع و گلر باشد. متاسفانه به جز بازی صربستان گلر‌های ما این شرایط را نداشتند. دروازهبان‌های ما انصافاً استعداد بالایی دارند و خوب هستند. انتقادی به آنها وارد نیست.اگر نقدی است به پتروسی وارد است.

خوراکچی با اشاره به کمبود بازیکن چپ پا در تیم ملی فوتسال گفت: یکی از نقاط ضعف تیم ملی فوتسال کمبود بازیکن چپ پا بود. به جز مهدی جاوید ما بازیکن چپ پای دیگری نداشتیم. این موضوع خیال رقبا را راحت می‌کرد. البته قدرت بهادری مصدوم و قاسم عروجی محروم بود. به همین خاطر علی عابدین می‌توانست همراه تیم ملی باشد.

وی درباره اینکه آیا احتمال برکناری کادرفنی تیم ملی فوتسال وجود دارد، گفت: فعلاً باید منتظر باشیم تیم ملی فوتسال به ایران بازگردد؛ اما پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی قرار بود قرارداد وی یک سال دیگر تمدید شود.

کارشناس فوتسال ایران در پایان گفت: از آنجا که بنده در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتم، تجربه اردو در شرایط سخت را دارم. این بازیکنان در شرایط سخت به اردو رفتند و با کرونا جنگیدند؛ که جای تشکر از بازیکنان دارد. همچنین نباید فراموش کرد که مصدومیت حسین طیبی هم تاثیرگذار بود. او اگر ۲۰ دقیقه به میدان برود ۲۰ دقیقه تاثیرگذار است. حداقل در هر ۲۰ دقیقه روی ۲ گل تاثیر می‌گذاشت.

بیشتر بخوانید: ناظم الشریعه: هیچکس برای باخت به زمین نمی‌رود/ ازبکستان خیلی رشد کرده است

انتهای پیام/

برچسب ها: محمود خوراکچی تیم ملی فوتسال ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی فوتسال جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد به دنبال برتری پر گل ۴ بر صفر برابر کویت با کسب ۹ امتیاز از سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و خود را برای دیدار با قرقیزستان آماده کند.

مصطفی نظری دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال ایران که چندین سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی وضعیت تیم ملی در این مسابقات پرداخت و گفت: قبل از هر چیز به همه بچه‌های تیم ملی خسته نباشید می‌گویم. با توجه به اتفاقاتی که در دوره گذشته اتفاق افتاد و قهرمانی را از دست دادیم بازیکنان تیم ملی در این دوره از همان ابتدای کار مصمم ظاهر شدند و تلاش کردند اقتدار فوتسال ایران را به نمایش بگذارند و هر چه در این بازی‌ها جلو تر رفتیم به انسجامی که همه از تیم انتظار دارند رسیدیم.

ضعف‌های دفاعی در دیدار سوم پوشش داده شد

مصطفی نظری در خصوص نقاط ضعف تیم ملی ایران در این بازی‌ها گفت: وقتی عملکرد تیم را بررسی می‌کنیم ضعف‌های دفاعی همچنان مشهود است. ما نباید از تیم‌هایی مثل بحرین یا افغانستان گل بخوریم. البته در فوتسال هر اتفاقی ممکن است. در دیدار با بحرین ساختار دفاعی ما مشکل داشت که البته کادر فنی در دیدار با کویت متوجه اشتباهات شد و آنها را پوشش داد.

نقطه قوت ایران تکنیک فردی بازیکنان است

وی در خصوص نقاط قوت تیم ملی گفت: تکنیک فردی بازیکنان مثل دریبلینگ و شوت همواره جزو نقاط قوت تیم ملی بوده است. با توجه به اینکه این دوره از مسابقات در تایلند روی پارکت برگزار می‌شود بازیکنانی مثل مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور و مهدی کریمی این فرصت را دارند که به راحتی بازیکنان حریف را دور بزنند و ایجاد خطر کنند. فکر می‌کنم نقطه قوت تیم ملی ایران در فوتسال آسیا همواره حرکت‌های فردی بازیکنان است.

قرقیزستان برای ما خطری ایجاد نمی‌کند

این پیشکسوت فوتسال در خصوص تیم ملی قرقیزستان که حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی است گفت: فوتسال آسیا در حال پیشرفت است و باید این مساله را قبول کنیم. البته حذف ژاپن ربطی به پیشرفت فوتسال در آسیا ندارد. این تیم به دلیل سهل انگاری خودش حذف شد و به خصوص در دیدار آخر برابر تاجیکستان با استرس بالایی بازی کرد. اما در هر صورت باید بپذیریم که فوتسال روز دنیا در حال پیشرفت است و آسیا هم از این قاعده مستثنی نیست. ولی تیم ما سالیان سال از تیم‌های دیگر آسیا بالاتر است و فقط کافی است که مرتکب اشتباه نشویم. قرقیزستان با توجه به بردی که برابر ژاپن به دست آورد ترسش از قدرت‌های آسیایی ریخته است و فکر می‌کنم بازی حساسی داشته باشیم. اولین بازی در مسابقات حذفی بسیار مهم است و ممکن است کمی استرس داشته باشد. اما در هر صورت بازیکنان ما بازیکنان بزرگ و بین المللی هستند و فکر نمی‌کنم قرقیزستان بتواند خطری روی دروازه ایران ایجاد کند.

مسیر پیشرفت تیم‌های آسیایی از ما سریع‌تر است

وی همچنین به پیشرفت تیم‌های آسیایی پرداخت و گفت: همه تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند و ما ممکن است از این قافله جا بمانیم. ما در مسائل تاکتیکی درجا می زنیم و اتکای زیادی به تکنیک فردی بازیکنان داریم. باید به لحاظ تاکتیکی و فنی پیشرفت کنیم و به روز شویم تا در بازی‌هایی مثل بحرین اگر با مشکل مواجه شدیم بتوانیم تنوع تاکتیکی داشته باشیم و به سرعت تغییر سیستم بدهیم. البته این مساله به این معنا نیست که بقیه کشورها کار می‌کنند و ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم منتها مسیری که آنها طی می‌کنند سرعت بیشتری نسبت به ما دارد و ممکن است در سال‌های آینده خطرناک شوند.

نظری به حضور مربیان اسپانیایی در فوتسال آسیا هم اشاره کرد: فوتسال اسپانیا همواره در خصوص تاکتیک‌های روز دنیا حرف اول را می‌زند و بزرگترین تئوریسین‌های فوتسال دنیا اسپانیایی هستند و به لطف همین تاکتیک‌ها توانسته اند از فوتسال برزیل پیشی بگیرند و قهرمان جهان شوند. مربیان اسپانیایی به خوبی می‌توانند این تاکتیک‌ها را طراحی و به خوبی به بازیکنان القا کنند.

دروزاه بان های تیم ملی کیفیت بالایی دارند

مصطفی نظری که یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتسال ایران است در خصوص عملکرد دروازه بان های تیم ملی گفت: دروازه بان های تیم ملی ایران در تمام دوره‌ها سرآمد بوده اند. در این دوره از مسابقات هم باقر محمدی و هم سعید مؤمنی آمادگی بالایی دارند و هر دو دروازه بان به خوبی توانستند خودشان را ثابت کنند. البته باقر محمدی در دیدار برابر بحرین از تمرکز کافی برخوردار نبود که دلیل آن هم این بود که کل تیم تمرکز خود را از دست داده بود. مطمئنم که در ادامه مسابقات به خوبی وظیفه خود را انجام خواهند داد. در لیگ برتر هم توانستند آمادگی خود را به خوبی نشان دهند و در کنار آنها هم دروازه بان هایی مثل سینا پرکاس و سجاد بابایی داریم که کیفیت بالایی دارند. فکر نمی‌کنم هیچ وقت در خط دروازه با مشکل مواجه شویم.

مهمترین مساله کنترل استرس است

وی ادامه داد: نکته مهم بازی در مراحل حذفی کنترل استرس است. تیم ما کادر فنی خوبی دارد و قطعاً می‌داند چگونه باید این استرس را از بازیکنان دور کنند. این بازی اولین بازی حذفی است و گام گذاشتن در اولین بازی حذفی مثل گام گذاشتن در اولین بازی تورنمنت است. فکر می‌کنم اگر بچه‌ها بتوانند احساسات خود را کنترل کنند و اجازه ندهند استرس بر آنها غلبه کند قطع به یقین به سلامت از این مرحله عبور خواهیم کرد. ما بهترین تیم آسیا هستیم تیم‌های دیگر برای کم گل خوردن رو در روی ما قرار می‌گیرند. اینکه ما از تیمی مثل بحرین ۳ گل دریافت کنیم اتفاقی نادر است و هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد. بحرین، کویت یا قرقیزستان در دنیای فوتسال ۱۰ گل از ما عقب تر هستند و بازیکنان ما این موضوع را ثابت خواهند کرد.

این کارشناس فوتسال در پایان گفت: آرزوی موفقیت می‌کنم برای تیم ملی فوتسال و امیدوارم همانطور که شایسته قهرمانی در آسیا هستیم به آن برسیم. ما از این تیم قهرمانی آسیا و سکوی جهانی می‌خواهیم چون مردم از تیم ملی ایران انتظار دارند. قهرمان آسیا حق مسلم تیم ملی ایران است و سلطان بلامنازع فوتسال آسیا هستیم. در دوره قبل قهرمانی آسیا را از دست دادیم و در این دوره همه از تیم انتظار قهرمانی دارند.

کد خبر 6087062

دیگر خبرها

  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • پاداش رفتار خوب: ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • ایران ۲ - قرقیزستان ۱
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است