Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «لیز تراس»، وزیرخارجه انگلیس در لندن با «شاه محمود قریشی»، همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

این خبر را وزارت خارجه انگلیس در وبگاه رسمی خود اعلام کرده و افزوده که در این دیدار دو طرف درباره اوضاع افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه پاکستان و انگلیس در این دیدار همچنین درباره همکاری جامعه جهانی برای اتخاذ رویکرد هماهنگ در قبال افغانستان رایزنی کردند و در موضع واحدی تاکید داشتند که افغانستان نمی‌بایست تبدیل به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم عادی افغانستان و علاوه بر این، توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و ضرورت اقدام عملی برای کاهش انتشار گازهای کربنی و محافظت از محیط زیست از دیگر مسائلی بود که در جریان دیدار تراس و قریشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار وزیرخارجه پاکستان با همتای انگلیسی خود در لندن، پیش از حضور او در مقر سازمان ملل در نیویورک آمریکا برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی صورت می‌گیرد.

انگلیس که پس از دو دهه اشغال‌گری افغانستان بشدت احساس حقارت می‌کند، پیشتر ادعا کرده بود که برای حمله مجدد به افغانستان به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش آمادگی لازم را دارد.

با این حال، «توبیاس الوود»، رئیس کمیته پارلمانی دفاعی انگلیس با اشاره به تحولات افغانستان اعلام کرده است که سیاست آمریکا و متحدانش در غرب آسیا مایه شرمساری و تحقیر آمیز است. الوود هم زمان با خروج آخرین هواپیمای نظامی انگلیس از افغانستان گفته بود انگلیس دیگر ظرفیت پرداختن به چالش‌هایی که طی دو هفته گذشته با آن روبرو بوده ندارد.

کد خبر 5315851

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس پاکستان شاه محمود قریشی لیز تراس افغانستان ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی طالبان روسیه سوریه فلسطین کره شمالی طالبان افغانستان ترکیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد عربستان سعودی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر