Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@03:52:10 GMT

اخبار حساس در بازار ارز/ دلار چند شد؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۸۵۴۳

اخبار حساس در بازار ارز/ دلار چند شد؟

 

جوسازی عجیب در بازار ارز / قیمت دلار چند شد؟

معامله‌گران ارزی با جوسازی پیرامون بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قیمت دلار را به بالای ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بردند. ساعت ۳ بعدازظهر سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۲۷ هزار و ۸۵۰تومان قیمت خورد که ۲۰۰ تومان بیشتر از روز یکشنبه بود. به گفته فعالان، برخی از کشورها مدعی هستند که ایران توافق ۱۲ سپتامبر با آژانس را نقض کرده است و البته ایران پاسخ این ادعاها را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال آنچه برای بازار ارز مهم بود، کاهش احتمال رسیدن به یک توافق هسته‌ای پس از بروز اختلاف‌های اخیر بود. معامله‌گران با جوسازی پیرامون احتمال طولانی شدن لغو تحریم‌ها توانستند خریداران بیشتری را به بازار وارد کنند و به دنبال این اتفاق، بیشترین قیمت اسکناس آمریکایی در یک ماه اخیر رقم خورد. آخرین بار در تاریخ ۶ شهریورماه، دلار توانسته بود سطح بالاتر قیمتی را تجربه کند. اسکناس آمریکایی در آن مقطع زمانی، ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت خورده بود. برخلاف رشد قیمت دلار، در چهارمین روز هفته، اوضاع در بازار سکه به کام فروشندگان بود. روز سه‌شنبه فلز گران‌بهای داخلی ۲۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید. بر اساس صحبت‌های فعالان، دلیل اصلی نزول بهای فلز گران‌بهای داخلی، کاهش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. اونس طلا که در روز دوشنبه توانسته بود خود را در حوالی مرز هزار و ۷۵۰ دلاری حفظ کند، روز سه‌شنبه با فشار فروش مواجه شد و تا ساعت ۳ بعدازظهر حتی تا محدوده هزار و ۷۳۰ دلار عقب‌نشینی کرد. اگر در روز گذشته افت اونس طلا رخ نمی‌داد، فلز گران‌بهای داخلی توانایی برگشت به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی را داشت.

اخبار حساس در بازار ارز

معامله‌گران ارزی در روزهای اخیر به دقت اخبار را دنبال می‌کنند. آنها از اواخر روز یکشنبه به بیانیه آژانس بین‌المللی اتمی واکنش نشان دادند. آژانس ادعا کرده بود که «ایران به مفاد توافق دو هفته پیش به طور کامل عمل نمی‌کند». در مقابل سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: آقای گروسی می‌داند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین‌ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی‌‌شد. آمریکا و اروپایی‌ها پیرامون بیانیه آژانس موضع سخت‌گیرانه‌ای گرفتند و حتی وزیر امور خارجه فرانسه در سازمان ملل عنوان کرد که ایران نباید با عامل زمان در موضوع مذاکرات بازی کند. ادامه مذاکرات وین در سریع‌ترین وقت ممکن ضروری است. مجموع چنین اخباری و اظهارات فرانسوی‌ها موجب شد برخی افراد تصور کنند‌ سطح تنش‌ها در اندازه‌ای نیست که به زودی مذاکرات هسته‌ای در صورت شروع نیز به نتیجه خاصی برسد.

نگاه تحلیل‌گران فنی به آینده دلار

تحلیل‌گران فنی عنوان می‌کنند در صورت تثبیت دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان، جسارت خریداران در بازار بیشتر خواهد شد و اسکناس آمریکایی به سوی کانال ۲۸ هزار تومانی خواهد رفت. دلار در سال ۱۴۰۰ تنها موفق به شکست کانال ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومانی نشده است و در صورت شکست آن، راه برای صعودی‌های بازار ارز هموارتر نیز خواهد شد. در مقابل افزایشی‌ها که انتظار بالا رفتن تنش‌های هسته‌ای را دارند، دسته دیگری از فعالان باور دارند که ایران به زودی به یک توافق هسته‌ای با طرف آمریکایی و اروپایی‌ها خواهد رسید. از نگاه آنها طرفین در حال حاضر سعی می‌کنند بیشتر قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببرند. آنچه مسلم است، به احتمال بسیار زیاد، معامله‌گران طی دو هفته آینده از وضعیت بلاتکلیفی خارج خواهند شد. آنها در شهریورماه حجم معاملات خود را بسیار پایین آوردند، چرا که اطمینانی از آینده مذاکرات هسته‌ای نداشتند. با این حال به نظر می‌رسد سطح اختلاف‌ها به اندازه‌ای رسیده است که به زودی سرنوشت مذاکرات هسته‌ای مشخص شود و معامله‌گران بر اساس آن، موقعیت خرید و فروش خود را در حجم‌های بزرگ‌تر تعیین کنند./ دنیای اقتصاد

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای بازار ارز قیمت دلار اخبار حساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روند شاخص ارزی در تعطیلات هفته قبل برخلاف گذشته کاهشی بود. به‌طور معمول در روزهای تعطیل و نیمه‌تعطیل فعالان افزایشی با استفاده از عمق کم معاملات اقدام به رشد نرخ ارز می‌کنند، اما در چند روز گذشته این اتفاق رخ نداد و نرخ فردایی دلار کاهشی ثبت شد. همچنین در روزهای اخیر انتشار یک خبر جدید از سوی سازمان امور مالیاتی نیز احتمال بازگشت رونق به بازار طلا را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند معاملات فردایی دلار در بازار تعطیل روز شنبه کاهشی بود. به عقیده برخی از کارشناسان میل بازار ارز غیررسمی به افت قیمت است. پس از تخلیه هیجانات و ریسک‌های سیاسی بازار در هفته‌های اخیر نرخ ارز غیررسمی دچار یک افت قیمت چشمگیر شد. به‌طور مثال قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که برای ساعاتی در کانال ۷۰ هزار تومانی قیمت خورده بود تا رقم ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافت. این افت قیمت چشمگیر سبب شد برخی از فعالان ارقام پایین‌تر را نقطه ورود مناسب جهت خرید دارایی تلقی کنند و در نتیجه یک تقاضای جدید وارد بازار شد. پس از ورود تقاضای مذکور شاخص‌های ارزی دچار اصلاح نرخ شدند و قیمت دلار آزاد مجددا به کانال ۶۲ هزار تومانی بازگشت. اما مشاهدات به عمل آمده از روند معاملات این ارز گویای آن است که نرخ به سطوح قیمتی پایین‌تر میل می‌کند. عمدتا در روزهای تعطیل، معامله‌گران خرد با استفاده از غیبت معامله‌گران کلان اقدام به رشد نرخ در بازار فردایی می‌کنند. اما این در حالی است که در روز شنبه نه تنها این اتفاق صورت نگرفت، بلکه نرخ‌های فردایی از آخرین نرخ نقدی هفته گذشته نیز پایین‌تر ثبت شد. به عقیده برخی از تحلیلگران کاهش ریسک‌های سیاسی در کنار وجود سیگنال‌هایی از بهبود شرایط منطقه سبب شده تا چشم‌انداز نرخ ارز برای برخی از فعالان بازار با ثبات یا کاهشی باشد. گفتنی است که هر برگ اسکناس دلار در بازار غیررسمی روز پنج‌شنبه با حدود ۱۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این در حالی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی روز شنبه در بازه قیمتی ۶۱هزار تا ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان ثبت شد.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1229468 برچسب‌ها دلار

دیگر خبرها

  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / سکه لب مرز حساس ایستاد