Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشکبوس رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: سمیرم قطب باغداری استان اصفهان است که بیشترین تولید باغداران این شهرستان سیب‌درختی سفید و قرمز است که امسال پیش‌بینی می از هجده هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب ۲۱۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم افزود: از ۲۱۰ هزار تن محصول، ۶۰ درصد سیب درجه‌یک، ۳۰ درصد سیب درجه‌دو و ده درصد سیب‌های درجه سه هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: قسمت عمده‌ای از محصول سیب‌درختی سمیرم در بسته‌بندی‌های مختلف به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر و قسمتی به میادین میوه و تره‌بار و سردخانه‌ها منتقل می‌شود.

رضایی بیان کرد: فصل برداشت سیب در سمیرم از اواخر شهریورماه شروع و تا پایان آبان ادامه دارد و روزانه ۱۵ هزار نفر کارگر از استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان برای برداشت سیب به این شهرستان می‌آیند.

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: با توجه به اینکه این روزها شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم بازرسی‌های مداوم توسط کارشناسان شبکه بهداشت از کارگاه‌های بسته‌بندی سیب انجام می‌شود و به کارگران باغداران و مستأجران سیب توصیه‌شده بنا بر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شهرستان همه از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را در محل‌های تجمع کارگران رعایت کنند.

اشکبوس رضایی بیان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تولید و گرانی نهاده‌های باغی کشاورزان از قیمت گذاری سیب ناراضی هستند و قیمت تمام‌شده سیب بالاتر از قیمتی است که واسطه‌ها و دلالان از کشاورزان خریداری می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: سیب کشاورزی استان اصفهان سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه تا اواسط این هفته بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، گفت: تا روز سه شنبه این هفته دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می‌یابد و هوا خنک خواهد شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی