Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه به سرنوشتی که قره سو به آن دچار شده اشاره کرد و گفت : قره سو می‌توانست در رونق گردشگری کرمانشاه تاثیر داشته باشد، اما شرایط کنونی آن قابلیت اینکه گردشگران را به سمت آن ببریم، ندارد.

او گفت : نیاز هست سازمان محیط زیست، امور آب، استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در کنار هم قرار بگیرند و ضمن احداث تصفیه خانه برای جدا سازی فاضلاب از رودخانه، ساماندهی و نجات قره سو را اجرایی کنند.

گوهری افزود: "بار گردشگری کنونی کرمانشاه روی پارک کوهستان و تاق بستان افتاده، هرچند که شهرداری در سال‌های اخیر تلاش کرده تا مردم و گردشگران را به سمت سراب قنبر هم سوق دهد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده، بنابراین نیاز به نقاط گردشگری بیشتری داریم" نه تنها قره سو، چم‌بشیر و آبشوران هم دیگر ظرفیت‌های خوب گردشگری در شهر کرمانشاه هستند که از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود.

او در کنار درخواست از دستگاه‌های مخالف استان، از نماینده‌ها هم می‌خواهد تا به این موضوع ورود کنند.

او افزود: اگر قره سو ساماندهی شود؛ ایجاد ارزش افزوده زیادی برای لبه‌های آن ایجاد خواهد شد و بخش خصوصی سراغ آن می‌آید و راحت می‌توان هزینه‌هایی که برای نجات آن شده را دوباره برگرداند، بنابراین در گام اول باید با ایجاد تصفیه خانه از ورود فاضلاب به این رودخانه جلوگیری کرد و در مرحله بعد با ساماندهی برای آن ایجاد ارزش افزوده کرد.

این مسئول تبدیل قره سو به منطقه‌ای گردشگری را نیازمند همتی جمعی در استان دانست و آمادگی میراث فرهنگی برای نقش آفرینی در این موضوع را اعلام می‌کند.

گوهری گفت: مسئولین ما برای نجات قره سو باید از شعار‌ها عبور کنند، بجای اینکه مدام اعداد و ارقام را تکرار کنند، آستین‌های همتشان را بالا بزنند و دوشادوش هم برای نجات این رودخانه بدسرنوشت برخیزند و مردم هم فقط به جای تماشا مطالبه گر باشند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناظر زیبا قره سو قره سو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، ۱۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلان در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران ستون فقرات توسعه پایدار جامعه و در واقع محور اصلی جهش تولید هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای ۷۵ کارگاه اقتصادی در استان، افزود: این موضوع در راستای برقراری عدالت فردی و منتج‌شدن اکثر کارگران از مزد و مزایای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل در استان اجرا شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای بالا بردن ضریب ایمنی و بهداشت کار و با انجام بیش از ۹ هزار مورد بازرسی کار در سطح کارگاه‌های مشمول قانون کار، ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار استان کاهش یافته است.

احمدی با بیان اینکه نرخ بروز حوادث شغلی نیروی کار در دولت سیزدهم در کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: با انجام ۹ هزار مورد بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه، توسط بازرسین کار استان، در استان کرمانشاه ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار، کاهش داشته است.

وی با اشاره به استقرار نظام‌های حقوقی و قضائی در قالب هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی با تأکید بر حاکمیت بخشیدن به رویه‌سازی در حل اختلاف اشاره کرد و گفت: با استقرار ۳۲ مرجع رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی و با صدور ۷ هزار رأی توسط مراجع حل اختلاف، خوشبختانه ۳۰ درصد از آرا صادره به صورت سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به طراحی و استقرار سامانه جامع روابط کار و الکترونیکی کردن خدمات مربوطه در راستای تسریع خدمت به جامعه کار و تولید، تاکید کرد: تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری به صورت الکترونیکی است و در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ درخواست در استان کاملاً الکترونیکی وصول شد.

احمدی با اشاره به رشد ۳.۵ درصدی تعداد شاغلان در تعاونی‌ها، ادامه داد: در سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، تعداد ۱ هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلین در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای توسعه تعاون در سال گذشته به ریاست استاندار عنوان کرد: تعاونی‌های استان در سال گذشته توانستند ۶۳ میلیون دلار صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه داشته باشند که علاوه بر فروش محصولات خود، توانستند باعث ارزآوری به کشور را داشته باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر پیاده‌سازی نظام جامع اطلاعات بازار کار و ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در کشور، گفت: با ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در سال گذشته، ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت نام شده در سامانه، توسط واحدهای اقتصادی استان به‌کارگماری شدند.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی به صورت آنلاین در بستر درگاه ملی مجوزها در استان صادر شد، افزود: در حمایت از این مجوزها ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان با پیش بینی ۱۵۰۰ فرصت شغلی جذب شد.

وی با اشاره به جذب هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در استان، افزود: این تسهیلات از منابع مختلف اعتباری از قبیل، بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهوری، تسهیلات مشاغل خانگی و دیگر منابع اعتباری اشتغال‌زا در استان بوده است.

کد خبر 748370

دیگر خبرها

  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک