Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:26:12 GMT

ارتباط تنگاتنگ چربی ترانس با سکته قلبی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۹۱۰۴

ارتباط تنگاتنگ چربی ترانس با سکته قلبی

ایسنا/زنجان متخصص قلب و عروق گفت: روزانه به ازای هر ۲ درصد کالری چربی ترانس مصرف شده، خطر بیماری قلبی ۲۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حمید خدرلو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با چربی ترانس و سکته قلبی، اظهار کرد: خوردن غذاهای غنی از چربی‌های ترانس میزان کلسترول مضر یعنی LDL را در جریان خون افزایش و میزان کلسترول مفید یعنی HDL را کاهش می‌دهد که این شرایط یکی از فاکتورهای خطر ماژور سکته قلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقادیر کمی از چربی ترانس می‌تواند به سلامتی آسیب برساند، به طوری که به ازای هر ۲ درصد کالری چربی ترانس مصرف شده روزانه، خطر بیماری قلبی ۲۳ درصد افزایش پیدا می‌کند، افزود: چربی‌های ترانس باعث التهاب و آترواسکلروز دیواره عروق کرونری قلب و سایر عروق بدن می‌شوند که نتیجه آن تنگی عروق خواهد بود، به همین خاطر احتمال سکته قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های عروقی محیطی را افزایش می‌دهد.

این متخصص با بیان اینکه چربی ترانس باعث مقاومت به انسولین می‌شود، زیرا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: چربی‌های ترانس از طریق افزایش LDL و کاهش HDL و بروز دیابت و بیماری‌های قلبی - عروقی خطر سندروم متابولیک را افزایش می‌دهد. گفتنی است این سندروم در حال حاضر یکی از علل مهم مرگ و میر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان سکته قلبی چربی ترانس بیماری قلبی عروقی چربی ترانس سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داوود سلیمانی گفت: آتش سوزی ترانس برق در نیروگاه رامین اهواز به علت اتصالات و شوک الکتریکی ناشی از طوفان و بارندگی شدید رخ داد و بلافاصله توسط گروه‌های آتش نشانی مهار شد.   وی افزود: در این حادثه هیچگونه خسارت جانی و یا آسیب به همکاران وارد نشده و خسارات فنی توسط تیم‌های تخصصی نیروگاه و شرکت بیمه در دست بررسی است.   سلیمانی ادامه داد: آتش سوزی رخ داده هیچ خللی برای شبکه برق ایجاد نکرده و نمی‌کند و هم اکنون عملیات جایگزینی ترانس جدید در حال اجراست.   گفتنی است؛ این واحد نیروگاهی بدلیل تعمیرات اساسی از پاییز سال گذشته از مدار خارج بوده و طبق برنامه ریزی‌های قبلی مقرر است پیش از آغاز تابستان وارد مدار شود.

دیگر خبرها

  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!