Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در بازدید از مرحله  فعالیت آزمایشی این ربات، بیان کرد: ربات هوشمند جوشکاری در درجه آزادی مختلف و انواع سطوح جوشکاری ماهرانه در شرایط سخت، با کنترل خط جوش و سرعت عمل بالا فعالیت می‌کند.

او با اشاره به اینکه این ربات با همکاری مربیان جوش آموزش فنی و حرفه‌ای و استادان دانشگاه خلیج فارس بوشهر ساخته شده است، ادامه داد: نخستین بار است که  چنین رباتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ساخته می‌شود و این کار نشان از توانایی جوانان این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، سرعت عمل و دقت بالا در کنترل خط جوش با درجه آزادی ۶ درجه را از ویژگی‌های این ربات برشمرد و افزود: ربات هوشمند جوشکاری در صنایع ساخت ماشین آلات، جوش خطوط لوله وگاز و نفت کاربرد دارد.

دراهکی عنوان کرد: جوشکاری اوربیتال ۱ یکی از فرآیند‌های جوشکاری لوله به لوله یا لوله به صفحه است که در آن، فرآیند جوش به صورت چرخشی انجام می‌گیرد و حرکت دقیق و هدایت شده آن به ویژه برای لوله‌های با قطر بالا بسیار پیچیده است و این ربات این کار را به راحتی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید

۶۶ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای کارشناسی ارشد و دکتری هستند

او گفت: آزمایش‌های مقدماتی این ربات به خوبی پشت سر گذاشته شده است و تا یک هفته دیگر ساخت آن نهایی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: بی‌دقتی در جوشکاری در بخش‌های مختلف می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند و از استحکام و قوت محل جوشکاری بکاهد، اما این ربات جوشکاری با تعیین زاویه جوش همه این مشکلات را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای ربات جوشکاری آموزش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پویانمایی «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از ۳۰ می‌تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • افشای اسرار گورهای تاریخی (+عکس)
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی