Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن‌ ذبیحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی و ضرورت واکسینه شدن کادر آموزشی لازم است افراد باقیمانده هرچه زودتر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۳ هزار نفر از شهروندان اردستان دز نخست و بیش از چهار هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ادامه داد: واکسیناسیون ۱۵ ساله‌ها در شهرستان آغاز شده و بیش از یک‌هزار و ۶۵۰ نفر از متولدان ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا به مرکزهای تزریق مراجعه و واکسن دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردستان ۴۸۵ نفر کادر آموزشی شاغل، ۷۰ واحد آموزشی و چهار هزار و ۳۹۵ نفر دانش آموز دارد مه ۵۲ درصد آنان دختر و ۴۸ درصد پسر هستند.

واکسینه نشدن کمتر از ۲۰ درصد جامعه هدف

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار داشت: با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون، هنوز ۱۰ تا ۲۰ درصد جامعه هدف در گروه‌های سنی مختلف این شهرستان واکسن نزده‌اند.

به گفته وی، موارد مثبت کرونایی، ضریب اشغال بیمارستان‌ و مرکزهای درمانی اردستان با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون، ناپایدار و شکننده است.

ذبیحی با بیان اینکه گروه‌های سنی ۷۰ تا ۷۴ و ۷۵ تا ۷۹ سال تاکنون بیشترین تعداد واکسن را در اردستان دریافت کرده‌اند، گفت: شبکه بهداشت و درمان به روش‌های مختلف از جمله پیامک، فراخوان عمومی واطلاع‌رسانی خیابانی با خودرو بلندگو دار به شهروندان اطلاع رسانی نموده در خواست مراجعه جهت واکسیناسیون کرده است.

وی واکسن زدن را یک تکلیف و مسوولیت اجتماعی دانست و افزود: امروز همزمان با افزایش فعالیت‌های واکسیناسیون، گروه‌هایی در فضای مجازی شروع به تبلیغات علیه واکسن کرونا کرده‌اند و واکسن ستیزی را در جامعه به راه انداخته‌اند، در حالی که هیچ یک از این شایعه‌ها صحت ندارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار تفر جمعیت در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اردستان واکسن کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اردستان واکسن کرونا ویروس کرونا اردستان واکسن کرونا بهداشت و سلامت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است