Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس حکم دادگاهی در استرالیا که در آینده می تواند به یک رویه قضایی تبدیل شود، ناشران اخبار در این کشور در صورت توهین و افترا توسط کاربران در بخش نظرات صفحات خود در شبکه های اجتماعی مسئول بوده و پیگرد قضایی آنها ممکن است.

از سوی دیگر فیس بوک اعلام کرده هیچ کمکی برای از کار انداختن و غیرفعال کردن چنین نظراتی در استرالیا به سی ان ان نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا سی ان ان هم اعلام کرده چاره ای جز توقف فعالیت های خود در فیس بوک استرالیا ندارد.

سی ان ان که در مالکیت ای تی اند تی است، اولین سازمان خبری بزرگ جهان است که فعالیت خود را در فیس بوک استرالیا متوقف می کند. دستگاه قضایی این کشور تاکید دارد که ناشران اخبار مسئول اظهارنظرهای ذیل مطالب خود نیز هستند، حتی اگر خود مطالب ارسالی حاوی توهین و افترا نباشند.

سی ان ان از جمله رسانه های مهم و پرتوجه در استرالیا نیست، اما این تصمیم آن ممکن است در دنیای شبکه های خبری و اطلاع رسانی بازتاب داشته باشد و منجر به تصمیم گیری های مشابه شود. سخنگوی سی ان ان در بیانیه ای از فیس بوک به علت عدم حمایت برای حذف نظرات نامناسب انتقاد کرده و گفته است: از اینکه فیس بوک یک بار دیگر موفق به تضمین این مساله نشده که پلتفرم آن محلی برای روزنامه نگاری مسئولانه و گفتگوی سازنده در مورد رویدادهای جاری میان کاربرانش باشد، ناامید شده ایم.

انتهای پیام/

https://www.reuters.com/technology/cnn-quits-facebook-australia-citing-defamation-risk-2021-09-29/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیس بوک استرالیا شبکه های اجتماعی سی ان ان حکمرانی مجازی سی ان ان فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا

صدها نفر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امروز در یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا تجمع کردند و خواستار تحریم و لغو سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با این رژیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، فعالان حامی فلسطین هفته گذشته اردوگاهی را در دانشگاه سیدنی، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی استرالیا، برپا کردند؛ این جنبش‌ها الهام گرفته از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا است.

اردوگاه‌های مشابهی نیز در دانشگاه‌های ملبورن، کانبرا و دیگر شهرهای استرالیا برپا شده‌اند.

تظاهرات در استرالیا با حضور اندک نیروهای پلیس، به شکل صلح‌آمیز برگزار شده، این درحالی است که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

امروز، جمعیت بیش از ۳۰۰ نفری معترضان از دانشگاه سیدنی خواستار تحریم و قطع سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شدند، و در تظاهرات خود درخواست دانشجویان آمریکا، کانادا و فرانسه را تکرار کردند.

مارک اسکات معاون دانشگاه سیدنی روز گذشته به رسانه‌های محلی گفت که اردوگاه حامی فلسطین می‌تواند در محوطه دانشگاه بماند زیرا خشونتی که در آمریکا دیده شده، در این کشور وجود نداشته است، در حالی که چندین خودرو پلیس در ورودی دانشگاه پارک شده بودند، هیچ نیروی پلیسی در این اعتراضات حضور نداشت.

استرالیا به شکل فزاینده‌ای از اعمال رژیم اسرائیل در غزه انتقاد می‌کند؛ یک امدادگر استرالیایی نیز در حملات ماه آوریل رژیم صهیونیستی جان باخت.

معترضان حامی فلسطین گفته‌اند که دولت این کشور به اندازه کافی برای صلح تلاش نکرده است و مردم شعارهایی علیه آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و دولتش سر دادند.

کد خبر 750331

دیگر خبرها

  • پولشویی
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات