Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونادر خراسان رضوی، تعداد بستری‌شدگان روزانه این بیماری به ۱۹۰ نفر در استان رسید.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا رحیمی افزود: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته یعنی از ۲۸ شهریور که ۲۸۵ بیمار کرونایی در روز بود به حدود ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۸۳۰ نفر از آنان در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرستانهای ۱۵ گانه آن قرار دارند.
دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بدحال و بستری در بخشهای مراقبتهای ویژه استان خراسان رضوی نیز به ۳۷۲ نفر کاهش یافته است.
رحیمی بار دیگر بر پوشش فراگیر واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد.

 ۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۹۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۱۹ هزار و ۸۸۸ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  همچنین چهار میلیون ۹۸۸ هزار و ۱۰۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

۲۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۶۵ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۳۰ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

تاکنون ۳۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۱ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند.  بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۵۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷۱۱ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۳۳ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۶۰ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۷۲  نفر را گرفته است.  ۲۱۰ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۴۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۴ میلیون ۵۴ هزار ۸۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۱۱ هزار و ۲۲۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بستری شدگان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا خراسان رضوی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟