Web Analytics Made Easy - Statcounter

این پایگاه خبری مغرب روز چهارشنبه در تحلیل خود نوشت :الفاروق در سفر به امارات روابط دو کشور را عمیق و ریشه دار توصیف کرد و از نقش  امارات در منطقه و حمایت و کمک آن به مغرب در زمینه های مختلف تقدیر کرد.

بلخیر همچنین از اقدامات بشردوستانه امارات در ارسال تجهیزات پزشکی برای حمایت از تلاش های موسسات در همه کشورها در مواجهه با پیامدهای همه گیری کرونا قدردانی و بر تمایل مغرب برای تقویت روابط برادرانه خود با امارات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دولت امارات نیز در این دیدار با اشاره به روابط متمایز این کشور با مغرب بر اساس تاریخ دو کشور، بر منافع برادرانه متقابل و مشارکت های نظامی، اقتصادی و توسعه ای و همکاری در موضوعات مورد توجه منطقه عربی تاکید کرد.

چندی پیش الجزایر اعلام کرد که به دلیل «اتخاذ اقدامات خصمانه» از سوی رباط مناسبات دیپلماتیک خود با مغرب را قطع می کند و آن را یک تصمیم حاکمیتی و قطعی غیرقابل برگشت خواند.

 مغرب و الجزایر مدتهاست که بر حاکمیت ارضی منطقه صحرای غربی با یکدیگر اختلاف دارند و طرح میانجیگرانه میان دو طرف نیز از این بحران نکاسته است.

کارشناسان نظامی تلاش امارات برای انجام همکاریهای نظامی با مغرب را نوعی دامن زدن به تنش میان دو کشور مغرب والجزایر ارزیابی می کنند.

امارات سال گذشته به عنوان اولین کشور عربی در شهر العیون بزرگ‌ترین شهر منطقه صحرای غربی کنسولگری خود را افتتاح کرد. 

برچسب‌ها نظامی سفارت مغرب الجزایر امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی سفارت مغرب الجزایر نظامی سفارت مغرب الجزایر امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند