Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مهدی رحمانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول گفت: ارزش پارت اول قرارداد صادراتی ما، حدود ۴۰ هزار دلار برآورد می‌شود. این محصول نانویی برای استفاده در صنایع لوازم خانگی و ماشین‌سازی در ترکیه خریداری شده است.

وی بیان کرد: برای صادرات این محصول ابتدا نمونه تولید شده به طرف ترکیه داده شد که پس از انجام تست‌ها و دریافت تاییدیه‌ها خرید محصول ایرانی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این اولین پارت است و قرار است هر سه ماه یک بار این حجم از سفارش داده شود. برنامه بعدی هم راه‌اندازی خط تولید در کشور ترکیه است.

رحمانی ادامه داد: رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات، ترکیبی شامل پلیمرهای پلی‌استر و اپوکسی فوق اشباع جامد، عوامل پخت، جاری‌کننده‌ها و رنگدانه‌ها در ابعاد میکرومتر و نانوذرات مؤثر کمتر از ۵٠ نانومتر است. این محصول توانایی از بین بردن باکتری‌ها روی سطوح را تا نزدیک ۱۰۰ درصد دارد. این محصول برای پوشش‌دهی تمام سطوح بیمارستانی از جمله دیوار، تخت، کمد و تجهیزات مختلف قابل‌استفاده است.

این عناصر در یک فرایند سه مرحله‌ای در شرایط دمایی خاص تشکیل یک ترکیب یکنواخت می‌دهند. این پودر با روش الکترواستاتیک روی سطح فلزی نشانده شده، در کوره با دمای ١٨٠ تا ٢٠٠ درجه تبدیل به یک لایه فیلم یکنواخت با خواص فیزیکی و شیمیایی جالب توجه خواهد شد.

این محصول با استفاده از نانوذرات مؤثر، توانایی نابود کردن ٩٩.٩٩ درصد باکتری‌های گرم مثبت و منفی از خانواده‌های E.Coli و استافیلوکوکوس‌ها را دارد که به عفونت‌های بیمارستانی معروف هستند.

برچسب‌ها فناوری نانو صادرات غیر نفتی دانش‎ بنیان ‎ها ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو صادرات غیر نفتی دانش بنیان ها فناوری نانو صادرات غیر نفتی دانش بنیان ها ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند این در حالیست مهف مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابرها را ندارند.

به گزارش ایسنا صادق ضیاییان در نشست علمی بارش‌های سیل‌آسا طی فروردین در جنوب و جنوب شرق کشور افزود: نکته مهم این است که مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. از آنجایی‌که مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابرها را ندارند همچنین قابلیتی در آن‌ها بسط داده نشده است تا بتواند بارندگی عظیم در ایران، عمان و امارات متحده عربی به‌ویژه دبی است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی  ادامه داد: وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین شامل می‌شده است ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است.

وی درباره علت بارش‌های سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور گفت: علت بارش سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور را می توان شکل گیری بندال امگا با مراکز کم ارتفاع واقع در اروپا و منطقه جنوب کشور، شکل‌گیری رودباد با سرعت پایین (این نوع رودباد می تواند هوای مرطوب را برای مدت بیشتر در منطقه نگه دارد شکل) به همراه استقرار واچرخند در غرب اقیانوس هند و چرخند روی شبه جزیره عربستان دانست که سبب تغذیه خوب رطوبتی از روی شمال غرب اقیانوس هند، دریای عمان دریای عرب دریای سرخ و خلیج فارس به جنوب کشور شد. 

ضیاییان اضافه کرد: عوامل توپوگرافی منطقه نیز در انباشت و صعود مکانیکی رطوبت نقش مهمی داشتند. 

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو