Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:13:05 GMT

چرخ صنعت نساجی با دستگاه‌های ایرانی می‌چرخد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۰۵۵۹

چرخ صنعت نساجی با دستگاه‌های ایرانی می‌چرخد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان آپافن با شعار تولید ایرانی، کیفیت جهانی و مجوز فناوری دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۰ در زمینه ساخت و تولید ماشین‌آلات نساجی و همین‌طور به طور اختصاصی در زمینه ریسندگی شروع به فعالیت کرد. این شرکت با ساخت ماشین‌آلات صنعتی به مدت یک دهه سابقه فعالیت و همگام با استاندارد جهانی در بازار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرید وکیلی مدیرعامل این شرکت درباره محصول دانش بنیان آن، توضیح داد: به طور خلاصه کار دستگاه وایندر نخ، تولید دوک‌ها یا بوبین‌هایی است که بر روی آن‌ها نخ به صورت منظم و با تراکم خاصی پیچیده شده است. این دوک‌ها در مصارف رنگرزی، دوخت، بافت و حتی فرش‌بافی استفاده می‌شود.

تولید بسته‌های دوک با پیچش حرفه ای تضمین کننده کیفیت تولید در مراحل بعدی است.

نمونه اولیه قابل‌استفاده این محصول سال 1394 آماده و به بهره‌برداری رسید. هم‌اکنون در این شرکت 17 نفر به صورت مستقیم و در حدود 5 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

از شاخصه‌های مهم این دستگاه می‌توان به بومی بودن تمامی مراحل تولید آن اشاره کرد و این محصول هزینه کمتری نسبت به رقبای خارجی دارد چون صفر تا صد محصول داخل ایران تولید شده است.

از مزیت‌های اصلی این دستگاه می‌توان به نخ تولیدی دستگاه اشاره کرد که کیفیت و پیچش خوبی دارد و برای ریسندگی و مواردی از این دست، مناسب است. این شرکت خدمات پس از فروش خوبی هم ارائه می‌دهد.

این محصول نمونه‌های خارجی از کشورهایی مانند هند، ترکیه، چین و حتی سوئیس دارد اما نمونه داخلی باکیفیت بالا، همانند محصول این شرکت وجود ندارد.

صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، این محصول را مقرون‌به‌صرفه می‌کند. در این شرکت عملکرد، سرعت و مکانیزم دستگاه‌ها با توجه به نیاز مشتری بومی‌سازی می‌شوند.

این محصول تاکنون، صادرات نداشته است اما مسوولان شرکت در حال آماده سازی و تدارک، برای صادرات محصولات هستند و در آینده نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.

این مجموعه، شعار تولید ایرانی و کیفیت جهانی را سرلوحه راه خود قرارداده و سعی کرده است با خلاقیت و دانش فنی، محصولات درخور صنعت نساجی کشور و همین‌طور سایر صنایع ارائه کند. محصولات تولیدی کاملاً بیانگر جایگاه نوآوری، تحقیق و توسعه در این گروه دانش بنیان است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نساجی دانش بنیان خبرخوب دوک دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قولی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد مبنی بر اینکه سعی می‌کنیم از خدمات تمام این افراد در طول سال استفاده کنیم و منجر به یک‌سری قرارداد شود؛ بی‌شک خرید محصولات این شرکت‌ها بهترین کمک را به آن‌ها است.

سیدامیر سامع با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه دوم با موضوع فناوری‌های جدید با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل شهری و بیشتر با موضوعات مدیریت هوشمند ترافیک شهرها، حمل‌ونقل پاک و خودروهای هیبریدی است.

وی افزود: روش خوبی از قبل در حوزه حمل‌ونقل شهرداری پیشنهاد شد تا کسانی که محصولی داشتند، آن را معرفی کنند که در این راستا در یک کمیته ارزیابی ۲۰ شرکت که خدمات و محصولاتشان آماده استفاده است، شناسایی شدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قولی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد مبنی بر اینکه سعی می‌کنیم از خدمات تمام این افراد در طول سال استفاده کنیم و منجر به یک‌سری قرارداد شود؛ بی‌شک خرید محصولات این شرکت‌ها بهترین کمک را به آن‌ها است.

سامع با بیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند زمینه را برای معرفی، اطلاع‌رسانی و ترویج مباحث مربوط به محصولات را فراهم کند، همچنین در استفاده این محصولات پیشتاز و پیشگام باشد، ادامه داد: بخشی دیگر شرکت‌هایی هستند که ایده جدید دارند، اما هنوز به محصول قابل استفاده‌ای نرسیده است، بنابراین مقرر شد با یک مدل حمایت از ایده‌ها و با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی از آن‌ها نیز استفاده شود.

کد خبر 749867

دیگر خبرها

  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴