Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:34:32 GMT

افتتاح نمایشگاه نماد و نشانه‌های تعزیه در مهریز

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۰۶۴۲

افتتاح نمایشگاه نماد و نشانه‌های تعزیه در مهریز

ایسنا/یزد اولین نمایشگاه نماد و نشانه‌های تعزیه با بیش از ۹۰ اثر در مهریز استان یزد گشایش یافت.

 «محمدحسن زارعیان» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور مسئولان شهرستانی در محل نگارخانه آفرینش برگزار شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه، ۹۰ نوع وسیله و ادوات و لباس تعزیه‌خوانان به نمایش گذاشته شده که ۲۰ مورد مربوط به لباس‌های تعزیه‌خوانان در رنگ‌های مختلف و ۷۰ مورد مربوط به وسایل تعزیه‌خوانان در سه قسمت مجزا شامل موسیقی تعزیه، انواع وسایل رزمی و انواع پرهای مورد استفاده تعزیه‌خوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص انواع لباس‌های رنگی و ادوات مورد استفاده تعزیه‌خوانان ذکر کرد و افزود: تلاش داریم از این طریق، هنگامی مردم تعزیه را تماشا می کنند، فلسفه هر کدام از وسایل را نیز بدانند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: این نمایشگاه تا سیزدهم مهرماه از ساعت  ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است.

زارعیان از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه را برپایی تابلوهای طراحی و نقاشی با موضوع عاشورا اعلام کرد و یاداور شد: این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز، اداره کتابخانه‌های عمومی، انجمن هنرهای نمایشی استان یزد و شهرستان مهریز، کانون فرهنگی و هنری حضرت زینب(س) و گروه‌های تعزیه خوانی برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمايشگاه تعزيه استانی عکس مهريز تعزیه خوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی معتمدی و سید مهدی طباطبائی دوچرخه سواران مهریزی مسیر مهریز تا مشهد را برای ترویج هرچه بیشتر شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی رکاب زدند. رکابزنی مسیر هزار کیلومتری مهریز تا مشهد در هشت روز صورت خواهد گرفت.  این دوچرخه سواران ترویج وتشویق افراد به ورزش برای داشتن سلامتی در زندگی و خواندن کتاب را از اهداف خود می‌دانند.

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد