Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رضا پردل رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت:در نیمه نخست امسال ۹۷۵ هزار و ۶۳۲ مسافر با ناوگان مسافربری استان جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه گذشته ۳.۴۱ درصد رشد داشته است.

پردل افزود: جا به جایی این تعداد مسافر با ۱۱۰ هزار و ۱۶۹ سفر محقق شده که در این زمینه نیز رشدی ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۹۴۳ هزار و ۴۵۷ مسافر در قالب ۹۲ هزار و ۲۲۵ سفر از قزوین به استان‌های مختلف کشور سفر کرده اند، تاکید کرد: مسافران جا به جا شده این استان با هزار و ۳۴۶ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه سفر کرده‌اند.

وی همچنین از فروش اینترنتی بلیت به تعداد پنج هزار و ۱۸۳ نفر در نیمه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: آمار صدور بلیت اینترنتی نیز ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

پردل خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها توسط پایانه فروش بلیت صورت گرفته و مسوولان شرکت‌های مسافربری نیز موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز استعلام سلامت مسافران در آذرماه سال گذشته تاکنون از صدور بلیت برای ۶۸ بیمار کرونایی در استان جلوگیری شده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری استان قزوین افزود: در همین راستا، ضمن ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکات ایمنی به شرکت‌های حمل و نقل مسافر، گشت‌های راهداری و پلیس راه نیز به طور مستمر از ناوگان عمومی و شرکت‌های حمل و نقل بازدید کرده و تجهیزات آن‌ها را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل ناوگان حمل و نقل جا به جایی مسافر سال گذشته حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مدت زمان یک سال گذشته ۴۳۴ فقره پرونده در سامانه شحباز برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به تمامی پرونده‌های تخلفات رانندگان در سال گذشته رسیدگی و منتج به صدور رای شده است، اظهار کرد: در این مدت تعداد ۲۴۷ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل برای رسیدگی به کمیسیون‌های حقوقی ارسال شده که همه پرونده‌ها به منتج به صدور رای شده‌اند.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد پرونده‌های رسیدگی به تخلفات مالکین ماده ۱۴ در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۱۵ فقره پرونده بود که برای همه پرونده‌ها رای نهایی صادر شد و از نظر تعداد پرونده تشکیل شده در این بخش نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۲۱ پرونده بود، روند کاهشی را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع گشت‌های تلفیقی کنترل و نظارت انجام گرفته در سطح استان توسط پرسنل این مجموعه، پنج هزار و ۶۲۱ دستگاه ناوگان حمل و نقلی اعم از باری و مسافری در طول سال گذشته مورد پایش و بازدید قرار گرفته‌اند.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

کد خبر 750118

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • جاده کندوان یک طرفه شد
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲